wilfredaccess
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 apr 2009
Hallo,
Ik maak sinds kort gebruik van een SQL 2005 server (als backend applicatie) en access 2002 als frontend-applicatie.
Ik heb in SQL-2005 een stored procedure gemaakt die een aantal kolommen selecteert uit een tabel uit de database van SQL. De access frontend heeft dus koppelingen met de SQL-2005 server. Ik maak eigenlijk gebruik van pass-trough query's met stored procedures uit SQL-2005. Nu heb ik het volgende probleem:
Ik maak in access (eigenlijk adp-project) gebruik van een keuzeformulier. De gebruiker kan in het formulier een klant selecteren (middels een combo-box), (basis is dus de pass-trough query) en op het moment als de gebruiker op de combobox klikt zouden de onderliggende besturingselementen in het formulier moeten worden bijgewerkt (after update functie), echter ik krijg dan een error 438 melding vanuit access:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Deze functie heeft nog wel prima gewerkt toen de tabellen en de query's nog lokaal in de access-database stonden, dus eigenlijk zonder gebruik te maken van SQL-2005 en de stored procedures. Hierbij trouwens de code waar het om gaat:
Private Sub Keuzelijst_met_invoervak_klantnr_AfterUpdate()
' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
Dim rs As Object
Set rs = Me.RecordsetClone
rs.Findfirst "[Adresnr] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst met invoervak klantnr], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub
Het gaat mis bij de vetgedrukte regel.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen. Ik kom er gewoonweg niet uit...
Alvast bedankt!
Groetjes
Wilfred
Ik maak sinds kort gebruik van een SQL 2005 server (als backend applicatie) en access 2002 als frontend-applicatie.
Ik heb in SQL-2005 een stored procedure gemaakt die een aantal kolommen selecteert uit een tabel uit de database van SQL. De access frontend heeft dus koppelingen met de SQL-2005 server. Ik maak eigenlijk gebruik van pass-trough query's met stored procedures uit SQL-2005. Nu heb ik het volgende probleem:
Ik maak in access (eigenlijk adp-project) gebruik van een keuzeformulier. De gebruiker kan in het formulier een klant selecteren (middels een combo-box), (basis is dus de pass-trough query) en op het moment als de gebruiker op de combobox klikt zouden de onderliggende besturingselementen in het formulier moeten worden bijgewerkt (after update functie), echter ik krijg dan een error 438 melding vanuit access:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Deze functie heeft nog wel prima gewerkt toen de tabellen en de query's nog lokaal in de access-database stonden, dus eigenlijk zonder gebruik te maken van SQL-2005 en de stored procedures. Hierbij trouwens de code waar het om gaat:
Private Sub Keuzelijst_met_invoervak_klantnr_AfterUpdate()
' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
Dim rs As Object
Set rs = Me.RecordsetClone
rs.Findfirst "[Adresnr] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst met invoervak klantnr], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub
Het gaat mis bij de vetgedrukte regel.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen. Ik kom er gewoonweg niet uit...
Alvast bedankt!
Groetjes
Wilfred