Dedicated webhosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hoi!

Ik heb een website die toch redelijk groot aan het worden is.
Tot nu toe is deze gehost op een aantal plekken (shared hosting).
Dit is mijn enige ervaring, maar ik denk dat het toch wel tijd wordt voor een dedicated server omdat we keihard worden geDDoS't.
Alleen ben ik bang dat ik met mijn 0 aan kennis/ervaring van dedicated servers een aantal belangrijke dingen over het hoofd zie.
Ik wilde bij LeaseWeb gaan hosten. Maar moet je bijvoorbeeld, als je zo'n dedicated server aanvraagt, zelf MySQL installeren etc? En PHP?
Daar heb ik namelijk totaal geen ervaring mee.
Mijn site gebruikt ongeveer 40GB aan dataverkeer per maand. Hoeveel ram en wat voor processor moet er dan in?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien verstandig om te hosten bij een bedrijf dat je wél goed ondersteunt, zoals Alphamega .... ???

Even voor mijn beeldvorming. Wat gaat dedicated hosting verbeteren aan je DDOS probleem? Wat in het geval van DDOS belangrijker is om de detectie en bescherming aan de voorkant (firewall, IDS, etc) goed te regelen. Hier zou je met een partij over moeten praten.

Dedicated hosting is alleen interessant als de performance te wensen over laat, of als je speciale eisen hebt ten aanzien van de inrichting.

Hoi,

Misschien verstandig om te hosten bij een bedrijf dat je wél goed ondersteunt, zoals Alphamega .... ???

Hoezo, is LeaseWeb niet goed dan?

Even voor mijn beeldvorming. Wat gaat dedicated hosting verbeteren aan je DDOS probleem? Wat in het geval van DDOS belangrijker is om de detectie en bescherming aan de voorkant (firewall, IDS, etc) goed te regelen. Hier zou je met een partij over moeten praten.

Dedicated hosting is alleen interessant als de performance te wensen over laat, of als je speciale eisen hebt ten aanzien van de inrichting.

Ooh OK. Ja ik dacht, bij LeaseWeb kan je 5 IP's nemen, dus bij een DDoS kan je dan makkelijk van IP veranderen zodat je up blijft. Of is dit bullcrap?

Van IP veranderen is ook geen optie. De wereldwijde replicatie duurt 48 voordat je site weer goed bereikbaar is. En zodra je DNS is geüpdate gaat de aanval vrolijk verder op je nieuw IP. Ik zou me eerst eens goed gaan inlezen in deze materie voordat je verdere keuzes maakt.

Van IP veranderen is ook geen optie. De wereldwijde replicatie duurt 48 voordat je site weer goed bereikbaar is. En zodra je DNS is geüpdate gaat de aanval vrolijk verder op je nieuw IP. Ik zou me eerst eens goed gaan inlezen in deze materie voordat je verdere keuzes maakt.

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Bedankt voor je antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan