Defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Een neef van mij die Windows ME heeft draaien wil zijn pc defragmenteren, maar hij zegt dat ie niet verder gaat dan 10% en dan blijft steken. Hij krijgt ook geen foutmelding ofzo.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Graag zsm antwoord als het kan.

MvG MrDennis

Probeer eens op te starten in de veilige modus en dan te defragmenteren.

hoe start je hem op windows ME in veilige modus op...zo`n nerd ben ik zelf ook niet hoor :-)

en kan dat dan gedana worden door iemand die er weinig tot geen verstand van heeft?

onmiddellijk na het aanzetten van de pc een aantal keren op F8 drukken (interval van een kwart seconde ertussen)

Geplaatst door MisterDennis
en kan dat dan gedana worden door iemand die er weinig tot geen verstand van heeft?

Ja hoor, dat is geen probleem. Als je zoals Pasja zei op F8 drukt, voordat windows opstart, krijg je een keuzemenu hoe je op wil starten. Dan kies je dus voor veilige modus. Vervolgens start de computer op met zo min mogelijk programma's. Je krijgt wel gewoon windows te zien, maar dan met wat minder kleuren en wat groter omdat de drivers voor de videokaart niet geladen worden. Je kunt dan gewoon voor defragmenteren kiezen. Het zal dan nog steeds lang duren, maar waarschijnlijk stopt hij niet bij 10%...

en als 'ie dan klaar is met defragmenteren dan wel ff de computer opnieuw opstarten................ :D

Defragmenteren.

Defragmenteren houdt niets anders in als het opschonen en herindelen van de hardeschijf, alles wordt dan weer netjes op zijn plaats gezet en lege vakken worden gevuld.
Als je dit gaat uitvoeren dan zou je moeten opletten of alle op de achtergrond draainde programmas uit staan.

Elk programma wat mee draait zorgt ten eerste plaats voor vertraging maar ook dat hij dus weer dingen veranderd op de harde schijf, ziet defragmentatie dit dan begint hij dus opnieuw en of hij loopt vast.

Probeer maar eens zo goed als alles uit te zetten.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan