Delen problemen, geen toegang. Neem contact op met netwerk beheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

u2wouter

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik werk met een windows 7 laptop.
Sinds vandaag heb ik een Western Digital Mybook live.

Volgens de installatie moet ik via het netwerk (waar de Mybook te zien is) de installatie compleet maken.
Maar wanneer ik het mapje Public probeer te openen krijg ik het volgende te zien:

"Geen toegang tot \\mybooklive\public

u hebt geen toegang tot \\mybooklive\public. Neem contact op met je netwerk beheerder."

Dit heeft denk ik iets met machtigingen te maken.
In veilige modus doet deze het wel.
Wanneer ik de firewall en virus scanner uitzet dan doet deze het nog niet.

Mijn normale gedeelde map: Users heeft ook steeds maar deze fout. Ook voor de mybook, maar ik heb dit toen opgegeven omdat ik het niet het meest belangrijke vond.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie.
Zo nodig heb ik teamviewer.

Probeer het anders zo simpel mogelijk uit te leggen, want ik snap er helemaal niets meer van.

Alvast bedankt!

Groeten
Wouter

Hallo,

Je kunt de machtigigen aanpassen voor de map. Om dit te doen moet je aangemeld zijn als Beheerder van de computer.
Daarna klik je met de rechtermuis knop op de map en dan op eigenschappen.
Kies dan Beveiliging, en dan op de knop Toevoegen. Dan voeg je gebruikers toe die toegang hebben tot de map.
Dan krijg je een venster te zien, het makkelijkste is om op geadvanceerd te klikken en daarna op de knop zoeken.
Onderaan krijg je een lijstje met gebruikers die op de computer staan. Klik dubbel maal op het account die je de machtiging wilt geven,
klik daarna op OK. Daarna kun je er onder kiezen wat dat acccount mag doen met die map, en kies dan weer OK.
Als het goed is heeft dat account nu toegang tot de map.

Succes!!!

Mvg,

Martin de Groot

Dag Martin,

Hoe kan ik beheerder van de computer worden?
Want ik ben al administrator, maar ik heb begrepen dat een administrator en een beheerder iets anders zijn.

Groeten
Wouter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Administrator en Beheerder zijn inprenciepe de zelfe accounts, maar er is ook een klein verschil. Als je wilt kijken of je beheerder bent,
ga dan naar start > klik op je account plaatje > en rechts boven in staat je plaatje met daar onder Administrator of Standaardgebruiker.
Als er administrator staat, dan ben je Beheerder van de computer. Administrator is de engelse benaming van Beheerder.
Maar op de computer staat ook een verborgen Echt Administrators account, maar dat gebruikt niemand, en dat is ook niet nodig.
Maar als je er toch naar wilt kijken, ga dan naar start > typ in het zoekvak: cmd > klik met je rechtermuisknop er op en
kies: uitvoeren als administrator(als je op een beheerders account zit en je voert dat niet uit, dan word er gezien dat je geen beheerder bent).
Als je dan een zwart venster voor je krijgt, typ dan het volgende in: "net user Administrator /active:yes" gevolgd door een enter.
Dan is het account actief. Om op dat account te kijken log je je zelf uit, en klik je op het administrators account.
Als je het weer wilt uitzetten, doe je de de zelfe actie, maar dan inplaats van "/active:yes" doe je "/active:no".

Mvg,

Martin de Groot

Beste Martin,

Er staat onder mijn plaatje inderdaad administrator.

Ik heb het geprobeerd met de andere administrator. Maar daar krijg ik dezelfde melding bij.
Ook bij mijn eigen gedeelde mappen.
Echt heel vreemd.

Groeten
Wouter

Hallo,

De netwerk opslag apparaat, heeft dat ook een systeem met een interne website. Kijk daar anders even op, of je via daar
machiging kunt krijgen. Als het nog niet lukt, wil ik wel even met team viewer gaan kijken(als je dat goed vind).

Mvg,

Martin de Groot

Ik kan wel via een IP adres erop komen ja.
Dit heet bij Western Digital een dashboard.

Groeten
Wouter

Hallo,

Kun je er nu wel bestanden op zetten en lezen?
Want het kan zo zijn dat Windows de benaming niet goed kan vinden van de locatie.
Via een IP adres lukt het meestal beter.

Mvg,

Martin de Groot

Ik krijg dat zo niet voor elkaar.
Zie ook niet hoe ik dat dan moet doen.

Groeten
Wouter

Beste allemaal,

Ik wil iedereen toch bedanken voor het meedenken.
Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles wel.

Daarbij probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan