Hallo allemaal,
Ik werk met een windows 7 laptop.
Sinds vandaag heb ik een Western Digital Mybook live.
Volgens de installatie moet ik via het netwerk (waar de Mybook te zien is) de installatie compleet maken.
Maar wanneer ik het mapje Public probeer te openen krijg ik het volgende te zien:
"Geen toegang tot \\mybooklive\public
u hebt geen toegang tot \\mybooklive\public. Neem contact op met je netwerk beheerder."
Dit heeft denk ik iets met machtigingen te maken.
In veilige modus doet deze het wel.
Wanneer ik de firewall en virus scanner uitzet dan doet deze het nog niet.
Mijn normale gedeelde map: Users heeft ook steeds maar deze fout. Ook voor de mybook, maar ik heb dit toen opgegeven omdat ik het niet het meest belangrijke vond.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.
Zo nodig heb ik teamviewer.
Probeer het anders zo simpel mogelijk uit te leggen, want ik snap er helemaal niets meer van.
Alvast bedankt!
Groeten
Wouter
Ik werk met een windows 7 laptop.
Sinds vandaag heb ik een Western Digital Mybook live.
Volgens de installatie moet ik via het netwerk (waar de Mybook te zien is) de installatie compleet maken.
Maar wanneer ik het mapje Public probeer te openen krijg ik het volgende te zien:
"Geen toegang tot \\mybooklive\public
u hebt geen toegang tot \\mybooklive\public. Neem contact op met je netwerk beheerder."
Dit heeft denk ik iets met machtigingen te maken.
In veilige modus doet deze het wel.
Wanneer ik de firewall en virus scanner uitzet dan doet deze het nog niet.
Mijn normale gedeelde map: Users heeft ook steeds maar deze fout. Ook voor de mybook, maar ik heb dit toen opgegeven omdat ik het niet het meest belangrijke vond.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.
Zo nodig heb ik teamviewer.
Probeer het anders zo simpel mogelijk uit te leggen, want ik snap er helemaal niets meer van.
Alvast bedankt!
Groeten
Wouter