Zenk joe oll !
Geachte dames en heren ook,
dank voor uw hulp, maar mijn problemen zijn inmiddels al weer over; het virus (of de trojan) waar ik last van had, had zich gevestigd in de restore mappen, en liet zich daarom -aanvankelijk- niet verwijderen. Ik meende daarom dat er iets mis was met mijn virusscanner (Avast), mede omdat het geheel van de infectie plaatvond tijdens een update, waarna de compu vastliep. Eerst heb ik Panda-antivirus gedownload en up-gedated, maar die vond nix (!!!) Daarna heb ik het met Pc-cellin (?) geprobeerd, en die vond een heleboel (het werden er steeds meer) maar kon ook nix weg krijgen. Toen pas ondekte ik per toeval bij Symantec dat ik iets aan de instellingen in windows moest veranderen om het wèl te kunnen verwijderen ! Maar omdat de virussen inmiddels al in quarantaine (hoe schrijf je dat ?) geplaatst waren kon ik er verder niets meer mede , behalve het hele mapje inclusief bestanden wegmieteren, en aldus geschiedde. Het geheel ging met een hoop geklooi gepaard dus, maar geen van de virusscanners die ik apart van elkaar heb geinstalleerd en weer verwijderd, vonden meer iets. Als het goed is ben ik dus nu weer beter ! Dat wil zeggen... de restore functie heb ik nog niet weer kunnen herstellen... Lekker urenlang zitten hobby-en dus ;-)