delnav.a

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Een vriend van mij heeft met housecall het virus vbs_delnav.a gevonden. Avast noemde het vbs:malware[gen]. Beiden konden het echter niet verwijderen. Op de site van Sophos stond dat het een trojan horse is en Norton aanvalt, verder vinden we geen informatie.
Weet iemand wat het verder doet en hoe we het wegkrijgen? :(

Laatst bewerkt:
Ga naar http://tomcoyote.org/hjt/ , en download daar 'Hijack This'.

Uitpakken, en vervolgens dubbelklikken op HijackThis.exe.
Klik op "Scan", en vervolgens op "Save Log File" , en post vervolgens de inhoud van die log hier.

Laat Hijack This niets fixen vóórdat je ons die log hebt laten zien, want het meeste mag absoluut niet weg!

bedankt! :)
Mijn kameraad zal binnenkort onder zijn eigen gebruikersnaam reageren.

Laatst bewerkt:
Zenk joe oll !

Geachte dames en heren ook,
dank voor uw hulp, maar mijn problemen zijn inmiddels al weer over; het virus (of de trojan) waar ik last van had, had zich gevestigd in de restore mappen, en liet zich daarom -aanvankelijk- niet verwijderen. Ik meende daarom dat er iets mis was met mijn virusscanner (Avast), mede omdat het geheel van de infectie plaatvond tijdens een update, waarna de compu vastliep. Eerst heb ik Panda-antivirus gedownload en up-gedated, maar die vond nix (!!!) Daarna heb ik het met Pc-cellin (?) geprobeerd, en die vond een heleboel (het werden er steeds meer) maar kon ook nix weg krijgen. Toen pas ondekte ik per toeval bij Symantec dat ik iets aan de instellingen in windows moest veranderen om het wèl te kunnen verwijderen ! Maar omdat de virussen inmiddels al in quarantaine (hoe schrijf je dat ?) geplaatst waren kon ik er verder niets meer mede , behalve het hele mapje inclusief bestanden wegmieteren, en aldus geschiedde. Het geheel ging met een hoop geklooi gepaard dus, maar geen van de virusscanners die ik apart van elkaar heb geinstalleerd en weer verwijderd, vonden meer iets. Als het goed is ben ik dus nu weer beter ! Dat wil zeggen... de restore functie heb ik nog niet weer kunnen herstellen... Lekker urenlang zitten hobby-en dus ;-)

een thread is letterlijk een weefdraad, oftewel een pagina die jij begint door een vraag te stellen, maar volgens mij zijn dit toch twee verschillende onderwerpen... Je had eerst het probleem met het virus, dat is opgelost en op de andere thread stel je een vraag over het opnieuw installeren van ME, dat je dit wilt doen omdat je mogelijk tijdens het verwijderen van het virus een aantal dingen hebt verknoeid, wil m.i. niet zeggen dat dit geen nieuw topic is. :thumb:

Laatst bewerkt:
Wat de muziekleraar en ik bedoelen is dat jij je reactie van 17-09 (om 12.07 uur) in de verkeerde topic had geplaatst. Misschien was je in de war geraakt doordat de muziekleraar (op dat tijdstip) de laatste post in jouw topic had gezet?
cheering.gif

Hendricus, volgens mij ben jìj degene die zich nu vergist.
Ik begon dit topic namens Gene Genie met: "Een vriend van mij heeft een virus" en na jullie reacties schreef ik: "Mijn kameraad zal binnenkort zelf reageren ..."
Gene genie deed dit vervolgens en begon daarna de thread waaraan jij refereert over het installeren van ME.

Laatst bewerkt:
Lijkt me meer een kwestie van verwarring dan van vergissing. Nah, alles is nu duidelijk.
smile.gif

Noem je dìt al verwarring? ;) Maar je hebt gelijk, ik was zèlf ook even het spoor bijster.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan