design scherm te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik werk pas in access 2010
Als ik een form in design-mode open dan komt die in een soort van tab-venster terecht
Maar, dit bestrijkt gans het vrije venster
Als ik de form zelf open dan is die veel te groot
Ik zie nergens waar ik het scherm kan verkleinen
Weet iemand wat ik moet doen?

Ook, in vroegere versies van access, maakte je een form aan maar dan moest je eigenlijk nog de randen van het venster verslepen en passen om de form te tonen zoals je dat wou... is dat altijd zo of kan je dit beter aanpassen?

Bedankt
JP

Dat is nog steeds zo, je kunt een formulier nog steeds bij de randen slepen om hem te verkleinen.

Als je Access zelf een formulier laat maken, krijg je er vaak objecten bij die de volle breedte van het formulier gebruiken. Waarschijnlijk staat er zo een in de weg. En dan kan je het formulier niet verder verkleinen.

ik stuur een jpg bestandje mee met een schermafdruk..
Zie NERGENS waar ik de rand zou kunnen "pakken"
en niks extra open (denk ik)

JP
scherm.jpg

Je plaatje zegt niet zoveel, maar ik verdenk het label in de koptekst.

het gaat toch om de uiters rechtse en onderste rand van de "volledige" form... (rode pijl)
die zou ik toch moeten pakken en verkleinen... dat lukt van geen kanten
JP

scherm2.jpg

Je hebt de optie voor documentvensters op 'met tabbladen' staan. Verander dat in 'overlappend'. Je doet dat in Opties - Huidige database. Hierna kun je na afsluiten en opnieuw starten de formulieren aanpassen zoals in eerdere versies van Access

JAAAA... opgelost... bedankt Harry

Nu toch nog een vraagje
Ik schuif de randen op naar links of naar boven
Hoe de form er uiteindelijk uitziet hangt af van waar ik die randen naartoe gesleept heb
Ik vind dat soms erg onhandig... ik bepaal de breedte en hoogte van een form... zie dat in een rechthoek op het scherm maar, hoe de form er zal uitzien heeft met deze waarden niet veel te maken maar alles met de verschoven rand
is dit zo of doe ik iets verkeerd?
JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan