"deze pagina kan niet worden weergegeven"

Status
Niet open voor verdere reacties.

SOLIDD

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
46
Goeiedag mensen,

Al gedurende een lange tijd heb ik last van webpagina's die 7 van de 10 keer slecht tot niet worden weergegeven.. Ik krijg een witte scherm in beeld met "de webpagina kan niet worden weergegeven" ook komt het vaak voor dat de website gewoon wit is en de hele inhoud van de website witte vlakken met een rood kruisje zijn. Het gaat bijvoorbeeld om www.hotmail.com of www.break.com. Ook komt het wel eens voor dat ik als ik google naar een afbeelding ineens dezelfde foutmelding in beeld krijg..

Het rare is dat ik zowel met Firefox én met Internet Explorer dit probleem heb. Op een andere pc heb ik precies het zelfde probleem (allebei vrij nieuwe pc's met Windows XP). Wat nog raarder is, is dat de websites het op mijn PS3 wel gewoon doen! :confused:

Waar zou dit probleem kunnen liggen? De internetverbinding zou volgens mij gewoon in orde moeten zijn omdat het internet op mijn PS3 wel naar behoren werkt.
 
Kan ook aan reclame-blokkeerprogramma's op je pc liggen.
Ook programma's voor 'ouderlijk toezicht' zouden een oorzaak kunnen zijn.
Kijk ook in je hosts bestand, of daar misschien die websites worden 'omgeleid' naar (bijv.) 127.0.0.1:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Daarnaast zou je ook een programma als PeerGuardian in gebruik kunnen hebben waarbij je per ongeluk (de ip-adressen van) die websites blokkeert.

Daarnaast zou het handig zijn als je (in Internet Explorer) onderaan de "Pagina kan niet worden weergegeven" pagina kijkt naar de precieze verklaring. Zou bijvoorbeeld zoiets kunnen zijn als "Kan server niet vinden of DNS fout".

Daarnaast zijn er nog wat basisdingen die je kunt testen:
1. Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.break.com
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.hotmail.com
Kijk of er ip-adressen genoemd worden voor beide sites
Levert bij mij (resp.) op:
Non-authoritative answer:
Name: www.break.com
Address: 216.69.227.70
Non-authoritative answer:
Name: www.hotmail.aate.nsatc.net
Addresses: 212.162.1.125, 212.162.1.124
Aliases: www.hotmail.com, www.hotmail.com.nsatc.net
Probeer anders eens rechtstreeks zo'n ip-adres uit dit lijstje in te vullen ipv. de naam van de websites.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de snelle reactie :thumb:
Ik heb de boel maar even gekopieerd, zie hieronder:

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Controleer de internetverbinding. Probeer een andere website te bezoeken om er zeker van te zijn dat de computer met internet is verbonden.
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers
U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.
Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)
Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.


In de bijlage staat een screenshot van wat ik krijg in cmd met nslookup.
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=48762&stc=1&d=1205355028

Hoi,

Heb je de nieuwste flashplayer wel op je pc?

Mvg,
Chico79

Ik krijg bij de link die daar staat krijg ook de foutmelding :confused:
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 223
Laatst bewerkt:
Probeer eerst de andere suggesties even uit die in de 'verklaring' van de problemen worden genoemd, zeker voor www.hotmail, want die gebruikt tijdens je aanmelden https: :
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Helpt dat niet, dan nog even over je schermafdruk:

Interessante uitvoer heb je laten zien.
1. M.b.t. www.break.com: Je DNS server (=resolve1.hccnet.nl) vertikt het om welke reden dan ook om www.break.com voor je om te zetten naar een ip-adres, en geeft je alleen de DNS servers terug die 'authoritief' zijn voor www.break.com, hetgeen betekent dat je pc zelf bij ns1.savvis.net, ns2.savvis.net, ns3.savvis.net, ns4.savvis.net of ns5.savvis.net zou moeten navragen welk ip-adres nou precies hoort bij www.break.com.
Test ik bijv. via ns4.savvis.net, dan komt braaf het juiste ip-adres te voorschijn:
C:\Documents and Settings\tijs>nslookup www.break.com ns4.savvis.net
Server: ns04.savvis.net
Address: 204.70.49.234

Name: www.break.com
Address: 216.69.227.70
[Daarnaast heb je gemerkt (en ik heb dat geverifieerd op mijn computer) dat het ip-adres van www.break.com (=216.69.227.70) geen terugverwijzing heeft naar een normale internet-naam. Het break.com domein is daarmee slecht ingericht, maar het heeft niet direct relatie met jouw probleem, omdat jij alleen omzetting van internet-naam naar ip-adres nodig hebt.]

Probeer dus voor www.break.com in je webbrowser eens: http://216.69.227.70

M.b.t. www.hotmail.com: Die komen precies overeen met zoals ik die je al aangegeven heb. De hcc DNS-server vertaalt die naam dus wél volledig naar ip-adres(sen).
Dat je, naar je zelf schrijft, niet naar www.hotmail.com kunt komen zal dan dus aan één van de andere genoemde oorzaken kunnen liggen:
1. www.hotmail.com wordt ergens in je hosts bestand geleid naar een ander ip-adres, en/of
2. Er draait blokkerende software (ouderlijk toezicht, peerguardian, reclame-blokkeerders etc.) op je pc.

Probeer dus voor www.hotmail.com in je webbrowser eens:
http://212.162.1.125
en/of
http://212.162.1.124

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hmm bij de internetopties stond alleen SSL 2.0 uit, de andere SSL & TLS staan aan. Daarnaast heb ik verder nooit problemen met https websites, (bijv telebankieren etc.) dus dat zal het probleem niet zijn, denk ik.

Op dit moment doet break.com het ineens gewoon en hotmail ook. Alle links die in je vorige bericht staan doen het ook gewoon en ik krijg de pagina normaal in beeld.

Blokkerende software (ouderlijk toezicht enz.) heb ik niet aanstaan behalve dan de windows firewall en nod 32 maar dit is al een tijdje zo dus daar zal het niet aan liggen. Het rare is ook dat de websites het de ene keer wel doen en de andere keer niet..

kortgeleden kwam ik er ook achter dat de website voor een 'programma' om wiskunde te oefenen (voor school) http://mapleta.can.nl/classes/doorstroomwisk/ ook niet helemaal naar behoren werkt..

Als ik op een willekeurig onderdeel klik en een oefening maak, klik ik na het invullen van het antwoord op 'grade' of 'solution' het komt dan vaak voor dat ik de eerder genoemde foutmelding krijg. Als ik dan een aantal keer op 'vorige' druk of op 'vernieuwen' dan komt de pagina soms wel tevoorschijn.
 
Dus je sluit deze discussiedraad af omdat je probleem is 'automatisch' opgelost? Klik hiervoor op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag (te vinden rechts onderaan deze pagina).

Tijs.
 
Dus je sluit deze discussiedraad af omdat je probleem is 'automatisch' opgelost? Klik hiervoor op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag (te vinden rechts onderaan deze pagina).

Tijs.

Nouja opgelost wil ik nog niet zeggen want het probleem met de 'wiskundesite' is ook nog niet opgelost.. Het is nu toevallig dat hotmail en break het gewoon doen :confused: Maar dat zei ik in het begin al, hotmail doet het 7 van de 10 keer en break wordt bijna nooit goed weergegeven :confused:
 
Ik begrijp er niks van.. die website voor wiskunde doet het prima op mijn PS3! en op de pc krijg ik steeds de foutmelding (zodra ik op 'grade' of 'solution' klik bij een vraagstuk)
 
Probeer het volgende: Zet de websites waar je problemen mee hebt allen even in de zone Vertrouwde websites:
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl, tabblad Beveiliging, klik Vertrouwde websites, klik Websites, klik uit: Serververificatie (https: ) voor alle websites in deze zone verplicht, vul de naam in van de website in vakje Deze website aan de zone toevoegen en op Toevoegen knopje drukken.
Doe dat voor alle websites waar het over gaat, en druk daarna 2x op Ok.

Benieuwd of er dan wel wat werkt.

Tijs.
 
Ik heb zojuist nog een website gevonden die vrijwel nooit werkt: www.imdb.com.. Ik heb diverse sites aan het menu met vetrouwde websites toegevoegd, maar het helpt niet.

Als ik bijvoorbeeld www.imdb.com intiep (gewoon in mijn adresbalk en na het invoeren van de vertrouwde websites), krijg ik zomaar resultaten met google.com (dit had ik ook toen ik nog niks ingesteld had bij vertrouwde websites) en dan staat de website (www.imdb.com) bovenaan. Als ik daarop klik krijg ik een beveiligingswaarschuwing: "Er wordt door de huidige webpagina geprobeerd een website in de lijst met vertrouwde websites te openen. Wilt u dit, Huidige website http://www.google.com, Vertrouwde http://www.imdb.com en dan "Ja" of "Nee". Als ik op "Ja" klik ga ik naar de website, waar ik helaas weer het scherm "deze pagina kan niet worden weergegeven" krijg..

Deze website doet het wederom gewoon op de PS3 :shocked:
 
Ik heb zojuist nog een website gevonden die vrijwel nooit werkt: www.imdb.com.. Ik heb diverse sites aan het menu met vetrouwde websites toegevoegd, maar het helpt niet.

Als ik bijvoorbeeld www.imdb.com intiep (gewoon in mijn adresbalk en na het invoeren van de vertrouwde websites), krijg ik zomaar resultaten met google.com (dit had ik ook toen ik nog niks ingesteld had bij vertrouwde websites) en dan staat de website (www.imdb.com) bovenaan. Als ik daarop klik krijg ik een beveiligingswaarschuwing: "Er wordt door de huidige webpagina geprobeerd een website in de lijst met vertrouwde websites te openen. Wilt u dit, Huidige website http://www.google.com, Vertrouwde http://www.imdb.com en dan "Ja" of "Nee". Als ik op "Ja" klik ga ik naar de website, waar ik helaas weer het scherm "deze pagina kan niet worden weergegeven" krijg..

Deze website doet het wederom gewoon op de PS3 :shocked:

Interessant verhaal: Hieruit lijkt het dat de website www.imdb.com in je browser niet wordt 'vertaald' naar een website.

Vertel ons wat op de PSP staat ingesteld als DNS-server (ik weet niet hoe je dat op een PSP kunt opvragen), en geef ons ook wat er op je PC staat ingesteld als DNS-server.
DNS-server(s) die je gebruikt op je pc kun je op de volgende manier achterhalen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
En vertel ons wat Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.imdb.com bij jou oplevert.

Overigens kan het ook zijn dat (plugins in) je browser of programma's op de achtergrond links, frames, cookies etc. op de websites waar je problemen mee hebt, tegenhouden en daarmee het tonen van de pagina onmogelijk maken.

Probeer ook eens een andere browser, zoals FireFox op je pc, en vertel ons wat daarmee de ervaringen zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Firefox geeft bij imdb de volgende melding: Server niet gevonden

Firefox kan de server op www.imdb.com niet vinden.

* Controleer het adres op typefouten zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt
laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.


http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=49276&stc=1&d=1207089316

Screenshot met DNS gegevens heb ik via een emailbericht naar je toegestuurd.

Wat bedoel je precies met de DNS van de PSP? Ik weet ook niet hoe ik deze op kan vragen.. Ik had even gezocht maar het staat voor payment service provider? De psp is in dat geval multikabel/quicknet.

Programma's op de achtergrond zijn het denk ik niet, ik heb alleen nod 32 draaien. Ook als in de instellingen cookies etc. via tabblad beveiliging/privacy bij internetopties op niveau "laag" zet doet de pagina het niet, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
 

Bijlagen

  • nslookup - imdb.jpg
    nslookup - imdb.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 177
Ik hoop dat dit klopt voor het achterhalen van de instellingen van PSP op een verbonden netwerk:
Ga naar Network settings
Druk view current network connection
Klik op details

Anyways, ik heb het idee dat de DNS server die je PSP gebruikt beter werkt dan op je pc die resolver van HCCNet.

Tijs.
 
Na lang uitzoek werk en diverse experimenten zijn we (nogmaals bedankt dnties) toch tot een oplossing gekomen.. In mijn PS3 stonden andere DNS gegevens dan op mijn pc. Deze zijn als volgt in de pc ingevoerd: ncpa.cpl intiepen bij uitvoeren en vervolgens dubbelklik op de netwerkverbinding, dan eigenschappen en dan internet-protocol en daar de DNS handmatig invoeren. Daarna Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /flushdns en www.imdb.com werkte ineens weer!

Thanks!
Solid
 
Hoy dnties



Ik heb een nieuw wireless netwerk en kan ook niet op imdb.com
Op het einde van de forumdiscussie leek je een oplossing gevonden te hebben, maar
het antwoord is een beetje chinees voor een leek als mezelf.

Ik heb geen PS3 en weet ook begot niet wat ik precies moet schrijven waar.

Zou je me kunnen helpen met de vertaling van dit antwoord van solidd.
 
Dit werkt...maar ik snap het niet? waarom werkt het niet meer op het gewone imdb.com naam?
 
Lijkt mij dat er een probleem is bij je de DNS-server van je provider, want ik kon gewoon dat ip-adres achterhalen met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.imdb.com

Bij mij leverde het commando deze uitvoer op:

Server: ns3.tiscali.nl
Address: 195.241.77.55

Non-authoritative answer:
Name: us.dd.imdb.com
Address: 207.171.166.140
Aliases: www.imdb.com, us.imdb.com

Probeer datzelfde commando ook eens, en kijk of je dan hetzelfde ip-adres getoond krijgt of dat je een andere (fout-)melding krijgt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan