DHCP, Netbios en Tcpip-service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,
Regelmatig als ik de pc opstart loopt ie vast en start weer vanzelf opnieuw op en komt dan in het bekende zwarte scherm met verschillende opties waarmee je wil opstarten.
Soms verschijnt er even heel snel het bekende blauwe scherm maar dat is zo weer weg (niet te lezen) en start weer opnieuw op. Dan gaat het goed maar krijg ik de mededeling dat window's is hersteld van een ernstige fout en of ik het foutenraport wil versturen. ja dus.

Nu heb ik ( bij weer niet goed opstarten) gekozen voor "Veilige modus", en heb via:
Start-Configuratiescherm-Systeembeheer-Logboeken-Systeem het volgende gevonden en daar plaats ik een screenshot van.

Heeft iemand een idee ???

Ik heb een gewone pc XP Home sp3 met alle update's, kaartje om te internetten en een nvidia 7300 (ook gisteren software ge-update). voor de rest geen kaarten aangesloten.

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 42
Aan die melding is niet zo heel veel te zien: Lijkt erop dat de (draadloze of bedrade) netwerkkaart op dat moment (even) niet werkt. Dat zou evt. een netwerkkaartdriverprobleem kunnen zijn, maar andere redenen zijn ook mogelijk.

Je kunt je beter bezighouden met die blauwe schermen. Kijk even hier en op google hoe Debugging Tools for Windows je mogelijk een verklaring kunnen geven van die blauwe schermen door het analyzeren van het gegenereerde dump-bestand.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie, maar als het blauwe scherm komt krijg ik niet de kans om het te lezen want het is meteen weer weg omdat de pc weer opnieuw opstart. Was het maar waar dat het bleef staan, dan had ik ook wat meer info over de foutmeldingen die er staan.
Vandaar dat ik ben gaan kijken in de logbestanden van wat er nou gebeurt.

De melding blijft niet staan, maar er moet (normaal gesproken) wél een dump-bestand geschreven zijn (oftewel een .DMP, een .HDMP of een .MDMP bestand). Meestal te vinden in de Windows\MiniDump map.
Zoek dus naar dergelijke bestanden.

Tijs.

Enig idee met welk progie ik ze kan openen, ik kan niks vinden op internet.

Met Debugging Tools for Windows, gratis te downloaden bij Microsoft. Zie ook mijn vorige postings.
Tevens kun je op Vista een dump-bestand van XP bekijken en andersom.

Succes,

Tijs.

Ik heb het progie Debugging tools for window's gedownload maar ik kan hier niks mee.
doe ik iets fout met Debugging?

zie screenshot

Bijlagen

• ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    95 KB · Weergaven: 44
Lijkt me van wel.
Je moet in Debugging Tools for Windows doen:
File -> Open crashdump
(ik geloof dat de sneltoets-manier van openen van dergelijke bestanden is: Ctrl-D)
Dan bladeren naar het dump bestand.

Zodra crashdump geopend, dan op de Windbgprompt ingeven: !analyze -v

Tijs.

Oke gedaan en er staat:

Probably caused by nv4_mini.sys
(nv4_mini!DevinitFreeVoltageVselTable+38)

zie screenshot 3 en 4

oke dit zegt mij niet zoveel.

wat ik wel eergisteren gedaan heb is een bestand gedownload:
WindowsXPKB936929-sp3-x86-sybolsfull-ENU.exe en geinstaleerd.

Wat hierboven met VoltageVselTable+38 staat, heeft dat misschien met de voeding te maken? zie screenshot 1

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 36
  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 41
  • ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    98 KB · Weergaven: 45
Download nieuwe drivers voor je grafische kaart, deïnstalleer daarna de huidige, en installeer daarna de gedownloade.

Tijs.

Heb ik gezien aan het nv4_mini.sys in de log, die als oorzaak wordt aangegeven. Dat schijnt een onderdeel te zijn van de Nvidia grafische drivers, en pagina's op google gaven het dan ook weer als een driver-probleem van je grafische kaart.

Overigens is ook niet geheel uit te sluiten dat je grafische kaart zélf stuk is, maar laten we daar nog niet van uitgaan, en in eerste instantie uitgaan van een driver die niet geheel vlekkeloos werkt, en dus geupgrade moet worden.

Tijs.

Ja ik las het ook net op internet.

We zullen zien of het opstarten nu goed verloopt de komende dagen en dat ie niet weer vastloopt.

Mag ik je heel hartelijk bedanken voor je hulp Thijs :thumb:

toppie hoor :)

Het probleem blijft zich voordoen, soms wel een paar keer per dag.
Meestal niet met een blauw scherm maar start gewoon opnieuw op nadat hij vast gelopen is. Dan komt weer het bekende zwarte scherm met de opties hoe je wil opstarten. Op 26-4 had ik de laatste 2 blauwe schermen Zie screenshots.
1 en 2 zijn van in de ochtend, 3,4 en 5 van in de middag.

Het is eigenlijk hetzelfde gebleven, de update van de videokaart heeft dus niet geholpen.

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 35
  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 41
  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 35
  • ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 38
  • ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    98 KB · Weergaven: 30
Ik zie meldingen die mogelijk met NOD32 etc te maken kunnen hebben etc. Omdat de oorzaak nu helemaal niet meer duidelijk is zou ik beginnen met een volstrekt nieuwe installatie van XP.
Wat je bijv. kunt doen is een extra harde schijf aanschaffen, en die gebruiken voor die installatie (de huidige uitbouwen want je gaat géén beveiliging gebruiken).
Dan alles zo strak mogelijk (geen antivirus etc., alleen surfen voor microsoft updates) en dan programma voor programma installeren en kijken of het blijft werken. Natuurlijk véél herstelpunten maken tussendoor.

Hopelijk kom je dan op een gegeven moment bij de boosdoener uit, want ik denk zo langzamerhand dat het aan 2 zaken zou kunnen liggen:
1. Teveel anti-virus/anti-spyware achtige zaken actief op je pc
2. Een hardware storing, mogelijk in je videokaart, maar kan ook in een ander onderdeel zijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan