Dhcp Server Niet Beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoes

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
hoi.

de DHCP-server is niet beschikbaar wat is dat????
zal wel iets met adapter te maken hebben maar wat kan k doen om hem te krijgen???

mvg

Kun je iets meer info geven?

Zit de notebook rechtstreeks op internet? Heb je een netwerk?

ik probeer aansluiting te krijgen via modem naar laptop (intrnetverbinding) MET USB

Ik neem aan dat het over ADSL gaat?

Welke provider?

hoe wil je een verbinding maken?
modem ? USB ? netwerk.
normaal maak je verbinding via een netwerk aansluiting.
of via een usb verbindingskabel van PC <-> PC
Via een modem lijkt me dit niet mogelijk (tenzij je een centrale hebt) of dit een adsl / kabel modem betreft

nou laat ik bij begin beginnen. (volgens mij ben ik een beetje vaag :))

ik heb een pc en laptop
en wil ze alle twee op het netwerk hebben.
pc staat in verbinding met wanadoo (cable)

ik heb een router gekocht (sweex) en geprobeert aan te sluiten naar mijn laptop.
is niet gelukt kon de router wel de deur uit gooien.
3x opnieuw geprobeert met de gebuiks aanwijzing.
ben blond maar niet gek (niet gelukt) :)

ok nu stond er dat ik ook via usb verbinding kon maken.

ik heb de pc aan de modem en in de modem een speciale (blokje) plug naar de usb van de laptop.
en toen gaf hij later die melding.
snap er nix van.

kan ik ook iets anders proberen misschien om de laptop op internet te laten komen??? zonder de router?

wat een geklets he?

Snoes,
Ook blondjes kunnen een router werkend krijgen.
Ik ga een poging doen om je te helpen.
De kabel die van je modem naar de pc gaat haal je er bij de pc er uit. Dit eind gaat in je router en dan in de wan/lan poort. Dan ga je met 1 kabel van je pc naar de router, neem poort 1, nu kan je via je internetbrowser in het menu komen van je router. Je zult ongeveer dit nummer nodig hebben, het juiste nummer staat in je handleiding, 192.168.2.1
Als je dit in je adres balk van je router zet en een enter geeft dan zie je waarschijnlijk een inlog scherm, wat je hier moet invullen staat ook in je handleiding. Dit doe je en dan kom je in het eigenlijke menu van je router.
Hier zal waarschijnlijk ook DHCP-server staan, zet dit op enabel. Of je ook nog iets van je adsl provider moet invullen weet ik niet maar dat zal ook in je gebruiksaanwijzing staan. Nadat alles ingevuld is sluit je dit menu af en ook de internet browser.
Nu ga je naar de instellingen van je netwerkkaart en daar zoek je de instellingen voor tcp/icp. Hier kun je instellen dat je een ip-adres wilt ontvangen, dit vink je aan. Als je xp gebruikt zal er ook een tabblad geavanceerd zijn, klik hier op en haal het vinkje weg voor de instelling van de firewal.
Sluit deze instellingen zodat je weer op je buroblad aankomt.
Open nu de internet browser en je zou nu contact moeten hebben met het internet.
Sluit nu een kabel aan tussen je laptop en je router, bv poort 2. Ga in je laptop naar je netwerkkaart en dan weer naar tcp/icp en zet daar ook weer het ontvangen van een ip-adres aan. Als op jouw laptop ook xp zit dan zet je hier ook weer de firewal uit. Alles netjes afsluiten tot je weer bij je buroblad bent en dan de internet browser openen, nu zou je contact moeten krijgen met het internet. In je internet browser geef je natuurlijk bij verbindingen wel op dat je via een lan contact wil maken.

Zo een heel verhaal maar ik hoop dat je er zo uitkomt.

Suc6

ok nou ik ga het vanavond even proberen.
ik heb naar mijn mening dat allemaal uitgevoerd maar ga het nog maals proberen .
je hoort het van me.

alvast bedankt.

(ga gelijk mijn haar verven) haha

Nee niet je haren verven, kost namelijk een paar euro en die kun je dan eventueel weer gebruiken voor je laptop. Maar het gaat gewoon lukken hoor.

Welke kabels gebruik jij eigenlijk.

Beide pc's gewoon via lan aansluiten op de router.
de router op zijn beurt weer op de modem.
Op de site van sweex kan je een pdf downloaden met de instellingen van wanadoo waarmee je de router instelt.
Let wel!! voordat je begint eerst de firewall uitschakelen.
Daarna moeten beide pc's gewoon verbinding kunnen maken met het net.

Dit is de link naar die pdf.
http://www.sweexeurope.com/media/proddownloads/Wanadoo ism Com21 modem.pdf

Suc6

hoi benk weer.

ik heb internet op de hoofd pc maar niet op de laptop.
wat ik wel raar vind is dat ik wel de mappen kan delen.

alles staat goed maar ik weet niet hoe ik het aan moet geven in mijn laptop dat hij via lan moet gaan.

ik heb het wel aan gegeven maar doet er verder nix mee en ik kan ook niet zien waar die instellingen gebleven zijn.

op de laptop zit win98

de lampjes op de router branden goed alleen die lan van de laptop niet de onderste wel.

help!!
:o

Dat er 1 lampje brand op de aansluiting van je laptop houdt in dat de verbinding op 10mbit draait ipv. 100mbit.
Voor internet maakt dit geen verschil, wel op je interne netwerk, deze gaat dan op 10mbit lopen.
Dit kan je oplossen door een crossoverkabel te gebruiken voor je lappie.
In internet explorer moet je aangeven dat je via lan gebruik maakt van internet en niet de standaard inbelverbinding. Dan moet alles werken.
Suc 6+7

:(
ik heb dat gedaan via LAN maar hij doet het nog niet.
:confused:
crosskabel heb ik niet ik doe het allemaal via de cat5 kabel.

zou het daar aan liggen???

snap er nix van

Snoes,

Gewoon je cat 5 kabel blijven gebruiken, een crosskabel hoort niet tussen een router en een netwerkkaart.

Ga in windows 98 naar start dan naar uitvoeren en dan type je command en geeft een enter.
Je komt nu in een dosbox, type daar ipconfig /all nu krijg je tekst en getallen.

Zou je dat hier eens kunnen plaatsen.

Volgens mij werkt ipconfig niet in 98 en moet je winipcfg doen

M@rio jij hebt gelijk, hier gaat het bij mij steeds mis.
Maar bedankt dat je mee leest en oplet.

ik heb dat gedaan en zag er twee

iets met pppt waarbij niet alles gevuld is
en de andere optie was van mijn netwerkkaart van laptop en die instellingen waren goed.

(ben ik vervelend)??:(

Snoes,

Je bent niet vervelend.
Maar ishet ip adres bijna hetzelfde als jouw andere computer.
Dus b.v. 192.168.2.10 en 192.168.2.11

nee kijk maar dit staat in mijn pc

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

PPP-adapter Casema Internet:

DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 83.117.30.250
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 0.0.0.0
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5

Snoes,
je interne ip adres van jouw pc is dus 192.168.2.100
wat is nu je ip adres van je andere pc dit zou dan 192.168.2.101 moeten zijn.

Komt die ppp adapter van je vaste pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan