Snoes,
Ook blondjes kunnen een router werkend krijgen.
Ik ga een poging doen om je te helpen.
De kabel die van je modem naar de pc gaat haal je er bij de pc er uit. Dit eind gaat in je router en dan in de wan/lan poort. Dan ga je met 1 kabel van je pc naar de router, neem poort 1, nu kan je via je internetbrowser in het menu komen van je router. Je zult ongeveer dit nummer nodig hebben, het juiste nummer staat in je handleiding, 192.168.2.1
Als je dit in je adres balk van je router zet en een enter geeft dan zie je waarschijnlijk een inlog scherm, wat je hier moet invullen staat ook in je handleiding. Dit doe je en dan kom je in het eigenlijke menu van je router.
Hier zal waarschijnlijk ook DHCP-server staan, zet dit op enabel. Of je ook nog iets van je adsl provider moet invullen weet ik niet maar dat zal ook in je gebruiksaanwijzing staan. Nadat alles ingevuld is sluit je dit menu af en ook de internet browser.
Nu ga je naar de instellingen van je netwerkkaart en daar zoek je de instellingen voor tcp/icp. Hier kun je instellen dat je een ip-adres wilt ontvangen, dit vink je aan. Als je xp gebruikt zal er ook een tabblad geavanceerd zijn, klik hier op en haal het vinkje weg voor de instelling van de firewal.
Sluit deze instellingen zodat je weer op je buroblad aankomt.
Open nu de internet browser en je zou nu contact moeten hebben met het internet.
Sluit nu een kabel aan tussen je laptop en je router, bv poort 2. Ga in je laptop naar je netwerkkaart en dan weer naar tcp/icp en zet daar ook weer het ontvangen van een ip-adres aan. Als op jouw laptop ook xp zit dan zet je hier ook weer de firewal uit. Alles netjes afsluiten tot je weer bij je buroblad bent en dan de internet browser openen, nu zou je contact moeten krijgen met het internet. In je internet browser geef je natuurlijk bij verbindingen wel op dat je via een lan contact wil maken.
Zo een heel verhaal maar ik hoop dat je er zo uitkomt.
Suc6