pete1
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2001
hallo members.
op een bepaalde site die ik niet nader zal noemen (alleen via mail om te testen ) wordt automatisch een programma ( 72k ) geinstalleerd zonder tussenkomst van de gebruiker.
nu is dat niets nieuws maar voor mij wel.
windows xp pro / internet explorer 6.0 / geen service packs.
atguard firewall met java en activex disabled ( voorloper van norton ).
ondanks dit wordt er toch een exe en inf bestand op mijn computer gezet inclusief een activex controll class in de map downloaded program files.
dit is me in jaren niet gebeurt en na verder onderzoek lijkt dit iets nieuws.
de code die dat doet staat op het plaatje in de bijlage.
heb de code eerst gewoon in het bericht geplaatst en bij "bekijk eerst" kreeg ik weer die bestanden op mijn pc.
vandaar de bijlage.
de site die dit doet heb ik in de "restricted sites" van internet explorer gezet en dat schijnt te werken.
kan iemand uitleggen hoe dit werkt of welke setting binnen internet explorer dit uitschakeld aub.
pe.
op een bepaalde site die ik niet nader zal noemen (alleen via mail om te testen ) wordt automatisch een programma ( 72k ) geinstalleerd zonder tussenkomst van de gebruiker.
nu is dat niets nieuws maar voor mij wel.
windows xp pro / internet explorer 6.0 / geen service packs.
atguard firewall met java en activex disabled ( voorloper van norton ).
ondanks dit wordt er toch een exe en inf bestand op mijn computer gezet inclusief een activex controll class in de map downloaded program files.
dit is me in jaren niet gebeurt en na verder onderzoek lijkt dit iets nieuws.
de code die dat doet staat op het plaatje in de bijlage.
heb de code eerst gewoon in het bericht geplaatst en bij "bekijk eerst" kreeg ik weer die bestanden op mijn pc.
vandaar de bijlage.
de site die dit doet heb ik in de "restricted sites" van internet explorer gezet en dat schijnt te werken.
kan iemand uitleggen hoe dit werkt of welke setting binnen internet explorer dit uitschakeld aub.
pe.
Bijlagen
Laatst bewerkt: