dialer geinstalleerd ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pete1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pete1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
hallo members.

op een bepaalde site die ik niet nader zal noemen (alleen via mail om te testen ) wordt automatisch een programma ( 72k ) geinstalleerd zonder tussenkomst van de gebruiker.

nu is dat niets nieuws maar voor mij wel.

windows xp pro / internet explorer 6.0 / geen service packs.

atguard firewall met java en activex disabled ( voorloper van norton ).

ondanks dit wordt er toch een exe en inf bestand op mijn computer gezet inclusief een activex controll class in de map downloaded program files.

dit is me in jaren niet gebeurt en na verder onderzoek lijkt dit iets nieuws.

de code die dat doet staat op het plaatje in de bijlage.

heb de code eerst gewoon in het bericht geplaatst en bij "bekijk eerst" kreeg ik weer die bestanden op mijn pc.

vandaar de bijlage.

de site die dit doet heb ik in de "restricted sites" van internet explorer gezet en dat schijnt te werken.

kan iemand uitleggen hoe dit werkt of welke setting binnen internet explorer dit uitschakeld aub.

pe.

Bijlagen

• screenshot022.jpg
    screenshot022.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar je beveiligingsinstellingen van je browser. Zet daar je ActiveX eens (minimaal) op vragen. Probeer het dan nog eens....

Groetjes,
Bennie

heb even gedaan.

krijg ik dit (zie bijlage)

windows media solutions ?

een moedwillig foutief gesigneerd activex control ?

met een firewall die activex tegenhoud ?

pe.

Bijlagen

• screenshot023.jpg
    screenshot023.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 32
Perfect! Zo houd je dus het gespuis buiten de deur. En zo krijg je dus dat gespuis (anders) op je PC. Ik vraag me af of die Firewall dit soort acties wel afdoende tegenhoudt. Je installeert namelijk iets op je schijf, dat daarna (wanneer het kwaad als is geschiedt) geactiveerd wordt.

Groetjes,
Bennie

http://www.edensoft.com/exploit.html

heb iets gevonden wat dit behandeld.

de oplossing die we net getest hebben schijnt tot nu toe de enige te zijn die werkt.

vreemd want atguard heeft tot nu toe nog niet gefaald in het stoppen van dat soort rommel.

blokkeert activex/java applets/java script.

zelfs de tests op die site komen er niet door.

???

nu ik weet waar ik moet zoeken kijk ik nog even verder.

hartelijk bedankt voor de assistentie.

grtz,pe.

heb activex nu volledig disabled binnen internet explorer.

werkt prima.

als iemand nog een tip heeft voor een java applet filter dan kan ik die atguard firewall verwijderen van de pc.

pe.

Het zal inderdaad prima werken. Nadeel is weer, dat menig pagina incorrect zal worden weergegeven. Het blijft altijd schipperen tussen veiligheid en surfgemak...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan