• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Die laatste formule? Valideren? Vergelijken? Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hillmeister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Beste allemaal,

Het is waarschijnlijk heel simpel (hoop ik), maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een excelbestand dat op zijn beurt een parametrsch 3D model aanstuurt. Ik heb als voorbeeld de simpelste bijgevoegd die maar één parameter en wat gegevens verstuurt naar mijn model. Onder A6 t/m D6 mag niets meer staan.

In de Cel A1 kies je een materiaal. Ik zou dan in Cel A3 puur de lijst van uitgangsvormen willen krijgen (K5 tot en met Y5) die het in de eerste cel gekozen materiaal bevatten (K9 tot en met Y9).

Hoe doe ik dit nou, is het zo éénvoudig dat ik het niet kan vinden of is het niet te doen :(

Zie bijlage:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij Data validation op de site van Debra Dalgleish (www.contextures.com) kan je veel info vinden over dependent data validation. M.a.w. validatie die afhangt van eerder gemaakte keuzes.

In de bijlage een opzet.
Belangrijkste wijziging is de strukturering van de gegevens (zie blad Materiaal); zodat er een autofilter toegepast kan worden.

In het voorbeeld wordt kolom AA1 de validatiekolom voor cel C1

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste snb,

Jammer dat het met mijn opzet niet lukte, maar ben bezig om jouw oplossing te verwerken. Nu nog proberen om de gegevens in de groene velden van het andere blad te halen.
Ik heb de gegegevens op het eerste blad verwijdert. Ik wil natuurlijk 1 database.

Ik laat nog wel even horen hoe het verloopt.

Alvast hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan