SSID en paswoord kopieren naar nieuwe modem

Ik heb zo'n witte Ziggo modem. Ik geloof niet dat daar een kaartje in zit. Heb het wel bij de zwarte versies gezien. Op mijn modem kan ik zo ook niets zien. Tenminste niet zonder hem eruit te halen. Dat moet uiteraard toch gebeuren als de nieuwe binnen is. Ik ben nu even met een oude D-Link router aan het spelen die ik op zolder gevonden had. Acht jaar geleden verhuisd maar dat ding doet het nog. Stond nog ingesteld op een eigen SSID en paswoord. Ik ga daar even het SSID en paswoord dat ik nu wil bewaren in zetten. Mocht alles tegen zitten dan heb ik zo nog een lokaal netwerkje dat contact kan maken met de omvormer en eventueel de Wallbox en dat, onafhankelijk van wat Ziggo me in de maag splitst, blijft werken. Kan ik ook eindelijk bij Ziggo vertrekken want het is 3x zo duur als Odido.
 
Hoi paultje,
Ziggo zegt dat je een nieuw modem krijgt, laat ze dan deze monteren door hun monteur dan komt alles weer in orde.
Als ze zeggen dat dit moet worden vervangen dan zijn de installatie kosten voor hun. Bel ze en vraag dit dan.
Groetjes Ben
 
Bedankt, zal ik zeker doen! Ik heb ondertussen wel mijn oude D-Link router een fabrieksreset gegeven (na meer dan 10 jaar ook mijn admin wachtwoord kwijt) en ik heb daar het SSID en WiFi wachtwoord ook in gekopieerd. Dat zit het nog bestaande netwerk niet in de weg omdat het helemaal op de zolder zit. Daar zit tenslotte de omvormer en staan ook nog een paar PC's die wel een fatsoenlijk signaal konden gebruiken. Ik heb dus, hoe dan ook, nog mijn oude netwerknaam en paswoord beschikbaar. Al is het nu via een omweg. Ik had vandaag vrij en wilde toch wat experimenteren met mijn oude zooi. Nu wachten op het nieuwe modem.
 
When setting up a new modem, you can copy the SSID and password from your old modem. This ensures all your devices reconnect automatically without re-entering Wi-Fi details, making the transition smooth and hassle-free.
 
Vandaag wordt het nieuwe WiFi 6 modem bezorgd. Ik heb toch nog even met Ziggo gebeld om te vragen of ik kan inloggen in het nieuwe modem om het SSID en WiFi paswoord te wijzigen. Volgens de klantenservice staat de backup aan (dat heb ik vorige week in de Smart WiFi app gedaan) en zou het nieuwe modem nu automatisch de instellingen van het oude overnemen. Ik hoef daarvoor blijkbaar niet in te loggen via 192.168.0.1. Ik ga het meemaken!
 
Wat een gedoe allemaal, regel gewoon een monteur van Ziggo en je hebt binnen een half uur alles geregeld.
Ik heb die nieuwe modem ook ontvangen ter vervanging van de oude, ikzelf ga niet liggen klooien
De monteur loopt alles na en is Super opgelost :cool:
 
Stekkertjes van het ene modem naar het andere modem over prikken lukt me zelf ook nog wel. In principe ben ik ook wel in staat om het SSID en WiFi wachtwoord aan te passen maar alleen als ik in mag loggen in het nieuwe modem. Aangezien dat volgens de klantenservice automatisch gaat (want de back-up staat aan) zou het echt een no-brainer moeten worden. Dat met die back-up was me niet helemaal duidelijk tot ik met de klantenservice gesproken had. Een monteur is uiteraard de eenvoudigste oplossing maar dan moet ik wel thuis zijn. En dan hadden we natuurlijk ook geen forum nodig. Ik ben techneut maar, op netwerk gebied, heb ik nog wel het een en ander te leren. Komt omdat ik er maar zelden aan hoef te prutsen. In het verleden (peer2peer tijdperk) moest ik vaker in mijn modem/router inloggen om bv port forwarding te doen. Daar kom ik nu helemaal niet meer aan. Mijn enige zorg is het handhaven van het oude SSID en paswoord en ik wilde mijn strubbelingen delen zodat ik er zelf en misschien anderen er iets van opsteken.
Bericht automatisch samengevoegd:

Even een laatste terugkoppeling: het nieuwe modem is aangekomen en ik heb de boel omgezet. Inderdaad kwestie van stekkertjes omzetten. Het lastigste was nog om uit te zoeken hoe het modem op de ophangbeugel geklikt zat :). Wat me wel opviel was dat het oude witte modem, onmiddellijk nadat de postbode de nieuwe had geleverd, offline werd gehaald. Wachten op een monteur was er dus niet bij. De stekker gaat erbij Ziggo gelijk uit ondanks de belofte dat ze de oude 2 weken laten werken. Maar goed; ik had de boel aangesloten en vervolgens is het een kwestie van wachten. Volgens Ziggo 15 minuten maar dan moet het witte lampje wel gelijk gaan knipperen. Dat deed het bij mij niet dus even de stekker eruit en weer erin. Na de wachttijd zag ik inderdaad weer mijn oude WiFi netwerknaam (SSID) verschijnen en kon ik weer verbinden. Na nog wat langer wachten kon ik ook weer bij mijn omvormer. Conclusie: als je bij Ziggo geen nieuwe netwerknaam en paswoord wil dan moet je de backup van het modem aan hebben. Dat kun je zelf in de Smart WiFi app of via de klantenservice. Er is echter geen 100% garantie dat het werkt maar dan kun je nog altijd inloggen in je modem. Het paswoord voor het modem zelf staat op de onderkant. Dat kon ik nu eindelijk zien omdat de ophangbeugel niet in de weg zat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan