Is dit de mogelijk oplossing die je/jullie zoeken??
Beste mensen,
Ik heb waarschijnlijk wel een oplossing voor jullie probleem, maar met de uitvoering van de volgende stappen moeten jullie voorzichting zijn.
Het is ook voor eigen risico en wanneer jullie het niet vertrouwen, zoek dan binnen jullie omgeving iemand die de volgende stappen wel voor jullie kan uitvoeren. Het zijn namelijk bewerkingen in het register. Wanneer je het register beschadigd dan kan dit ernstige consequeties hebben voor je systeem.
Bovendien wil ik jullie er op attenderen dat register-cleaners mooie programma's zijn, maar dit zijn ook programma's die de problemen met de foutcode 1606 kunnen veroorzaken. Ik maak zelf ondanks dat ook gebruik van ccleaner en Tweaknow Powerpack.
Wat te doen:
Maak als eerste een systeemherstelpunt aan!!!
Wanneer er mogelijk in onderstaande bewerkingen iets misgaat, dan kun je hier op terugvallen.
Als voorbeeld neem ik
Microsoft Silverlight (mogelijk werkt dit ook voor overige programma's). Ik heb laatst een computer hersteld die ook de fout 1606 kreeg bij het programma Microsoft Silverlight. Ik heb eerst het programma proberen te de-installeren via configuratiescherm --> software, maar dit was niet mogelijk. Toen heb ik alle bestanden van Microsoft Silverlight handmatig verwijderd. Dit was geen enkel probleem. Daarna met het programma Ccleaner het register gescand. Bovendien maak ik ook gebruik van Tweaknow Powerpack (
http://www.tweaknow.com/). Met dit programma tevens het register scannen in de expert modus. Alle veilige registersleutels verwijderen. (Met het groene symbool)
Nu ben je echter nog niet van je probleem af. Open nu weer Ccleaner. Ga naar "gereedschap" links in je scherm. Waarschijnlijk staat het te verwijderen/installeren programma nog steeds in de lijst. Klik nu op "waarde verwijderen". Dit lukte bij mij toen niet. Wanneer dit bij jullie
wel lukt, probeer dan het programma opnieuw te installeren.
Is het
niet gelukt om de waarde te verwijderen, dan heeft het er mee te maken dat de Windows Installer niet gevonden kan worden. Bij Microsoft Silverlight ging het in mijn geval om de "silverlight.msi".
Wat je moet doen is het volgens. Ga naar "start" en vervolgens naar "uitvoeren". (of druk op de windowstoets + R)
Typ "regedit" (zonder de haakjes!) en druk op enter.
Nu opent zich de register-editor. Ga nu in het menu naar "bewerken" en klik op "zoeken...".
Typ vervolgens "silverlight.msi" (zonder de haakjes!).
Wacht tot het programma klaar is met zoeken. Nu zie je in het menu links dat er een mapje is opengeklapt (met submappen).
Let nu even goed op!!
Maak gebruik van de schuifbalk in het linkermenu. Ga naar boven. Dan zie je dat het mapje wat is opengeklapt val onder de hoofdmap "Products".
Klik met de rechtermuisknop op het mapje "Products" en klik vervolgens op "exporteren". Geeft de export een naam en sla deze (bijv.) op op je bureaublad. Waarom deze actie? Wanneer de hierna omschreven actie nare consequenties heeft, kun je door te dubbelklikken op dit exportbestand je actie herstellen. (of anders systeemherstel!)
Nu je de export hebt gemaakt, ga je naar het opengeklapte mapje. Nu verwijder je deze map (inclusief submappen dus!) en vervolgens sluit je de register-editor af. Probeer nu het programma wat je wil installeren te installeren. Als het goed is moet het nu lukken!
Fijn weekend allen! Wanneer er vragen zijn, dan hoor ik het graag. Ik zal waarschijnlijk niet direct reageren, maar ik zal mijn best doen. Misschien is dit voor jullie niet de oplossing, maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan om jullie te helpen.
Mvg, Jos