directx updir

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murdocki

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
hey een kort vraagje hier.
als ik in directx de updir naar 0, 1, 0 zet is dat dan deze waardes plus waar de camera is of is dat 0, 1, 0 in de wereld. bijv:
Code:
D3DXVECTOR3 cameraPos(0.0f, 5.0f, -2.0f);
D3DXVECTOR3 lookAtPos(0.0f, 0.0f, 0.0f);
D3DXVECTOR3 upDir(0.0f, 1.0f, 0.0f);

is de updir dan 1.0f hoger op de y axis dan de camerapos of werkt mijn wereld nu ondersteboven als ik de camera beweeg?

thx in advance,

Murdocki

Ik lees je vraag nu voor de 4e keer maar snap het nog steeds niet :P Kan aan mij liggen, ben een beetje moe atm.

Voor zover ik weet is de up vector slechts een hulp getal voor d3d, het veranderd niets aan de lokatie/stand van de camera. Ook niet in de Z rotatie, tenzij je hem op -1 zet.

Ik heb hier weinig ervaring mee, mischien slaat het wel nergens op wat ik zeg... ik kan me dit herinneren toen ik het een en ander erover las. Ik zou zeggen expirimenteer er mee. Ik heb nooit m'n camera hoeven draaien om z.

het verandert wel degelijk iets als je deze verandert maar ik zit nu met een probleem waarvan ik niet weet waardoor het komt en de updir is het enigste gedeelte dat ik niet begrijp. kijk maar even bij de "test mijn programma" sectie onder directx viewmatrix
daar zul je zien wat het probleem wat ik heb is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan