Dirt 3 needs Pentium D ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Eindelijk kon ik dan Dirt 3 spelen dacht ik, maar nu krijg ik deze error boodschap na het starten van D3;

Minimum of Pentium D or Athlon 64 x2 required

Ik wist dat dirt 3 redelijk wat vermogen eiste maar ik dacht dat mijn pc-tje m nog wel net aankon, ik heb een dual core 2.4 Ghz en een NVidea ENGTX275 video card.
de minimum requirements voor dirt 3 schijnen deze te zijn;

*Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.8 Ghz / AMD Athlon 64 X2 6000+
*Memory Ram: 2 Gb
*Hard Disk Space: 15 Gb free
*Video: 256 Mb @ nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600
*Sound Card: DirectX Compatible
*DirectX: 9
*Keyboard / Mouse
*Installation: DVD-Rom Drive

heb dus 0.4 Ghz te weinig, maar, wat houdt die error boodschap nu in;

Minimum of Pentium D or Athlon 64 x2 required

wat is dus Pentium D?
want ik heb een pentium processor.

BALEN DAT IK M NU NOG NIET KAN SPELEN!!!

leon

Pentium D is Pentium Dual Core. De goedkope variant op de Core 2 Duo's van Intel. Misschien overclocken naar 2.8Ghz?

hee, dat is inderdaad misschien een idee, dat overklokken naar 2.8 Ghz.
ken het begrip overklokken al jaren maar dat is dan ook alles, is dat echt veilig?
kan ik daarmee niet mijn processor(s) opblazen of zoiets?

zal alvast even googelen op overklokken van CPU's, maar graag hoor ik hierover meer.
alvast bedankt,

leon

heb zelf me pentium 4 ooit ook 0.7 ghz overgelockt alles ging goed tot ik erachter kwam dat me koeling het niet kon hebben daar dus ook op letten ;)

Ik overclock mijn Smartphone zelfs. Is vrij veilig als je de temperatuur gewoon goed in de gaten houd, beetje testen met Orthos. En klaar.

ja, ik heb behoorlijk veel gelezen ondertussen over overklokken en het draaid inderdaad allemaal over de temperaturen die je
CPU's en moederbord dan krijgen. had even een gratis programmatje gedownload, genaamd CPUcool. maar die maakte dat mijn pc
direct na het booten crashte, dus heb ik die er direct weer afgegooid.
weet nog niet zo snel of ik echt zal overklokken, kan me geen kapotte cpu's of zelf een kapot moederbord nu permiteren.
heb het laatste half jaar al een kleine 500 euro moeten uitgeven aan een nieuw videokaart(200 euro) en voeding (240 euro).
ja, voeding 240 euro, je leest t goed. heb een dell XPS 710 en die heeft een belachelijk moederbord dat 2 dikke stroomkabels nodig
heeft, dus een voeding met 2 stroomkabels naar het moederbord!

ben dus beetje bang om nu te gaan stunten met mn pc, want ik kan echt niet zonder pc!

leon

Waarom heb je dan niet gewoon een heel nieuw moederbord gekocht + processor + voeding? Dan was je goedkoper uit geweest en had het spel nu wel gedraaid... En met een Dell PC is overclocken sowieso bijna onmogelijk.

ja, achteraf dacht ik dat ook, een nieuwe pc aanschaffen. punt was dat er een paar maanden tussen zat,
tussen de aankoop van beide hardware producten. en een nieuwe pc die ik wil zal al gauw tussen de 5 en 700 euro
liggen. want als ik een nieuwe koop dan wil ik toch minstens een quad core hebben met 2+ Ghz.
zal trouwens eerder gaan voor het zelf bouwen van een pc dan eentje aanschaffen, want dan ben je nog weer
goedkoper uit.

is dat trouwens zo, dat het haast onmogelijk is om een dell pc over te klokken, hoor dit voor het eerst.

leon

hmmm zon upgrade kost 300/400 euro
de rest van je pc kan je nog gebruiken

ja, duur grapje is dat.
heb maar definitief afgezien van overklokken, heb Dirt3 op DVD gebrand en op de plank gelegt
op de stapel van games die mijn pc nu niet aankan en die ik later zal spelen op een nieuwe pc, lol.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan