Disk Boot Failure, Insert System Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee nee, echt niet, geloof me.

Kijk maar in je bios, dan zul je zien dat je 2 floppydrives kunt installeren: A en B.

C is niet voor niks de eerste schijfletter. ;)

Ik lees dat het inderdaad mogelijk is onder XP en nieuwer om B een hdschijf te geven, maar
het is vooral bij oudere programma's vragen om moeilijkheden.

Een livecd is een OS op cd. Je start op vanaf die cd en je krijgt uiteindelijk ook een buroblad.
Nu kun je op je harde schijven kijken en evt aanpassen.

Maar goed, die livecd's heb ik je hiervoor al genoemd. ;)
 
Jedi en Harry Snor,

Beetje vreemd bericht misschien maar ik zie me genoodzaakt om dit probleem een weekje te laten voor wat het is.

Reden: ik heb een diascanner gehuurd en ik wil niet het risico lopen dat ik mijn pc ook met F11 niet meer kan opstarten.

Ik ga 4 Januari verder met de oplossing van het probleem.

Hopelijk staan jullie me dan weer bij, het wordt enorm gewaardeerd.

Goede jaarwisseling alvast !!!:rolleyes:
 
Volgens mij moet je echt een Windows Vista schijf hebben om de boel te herstellen. Of een Windows 7 schijf. Deze schijf moet in hetzelfde taal zijn als de installatie die je wilt herstellen. :thumb:
 
Lutz ook bedankt voor het advies en nog de beste wensen.

Ik ga dinsdag verder met dit probleem, eerst het scannen van mijn dias afronden omdat ik de scanner moet inleveren maandag. Tot die tijd start ik op via het "Boot menu".

Ik meld me dinsdagavond weer
 
Gisteren ben ik met mijn pc naar de winkel geweest. Het probleem is nu verholpen..
.
De oorzaak was dat van de ene dag op de andere "geboot" werd vanaf de verkeerde schijf.
Hoe dat heeft kunnen gebeuren is onduidelijk. Ik heb de instellingen niet gewijzigd en mijn huisgenoten ook niet.
.
Bij het bekijken van de log bleek dat er steeds foutmeldingen zijn geweest, vanaf het moment dat ik mijn C-schijf heb gepartitioneerd. Dat was begin November.
Mogelijk is bij het verhelpen van één van die foutmeldingen, de opstartschijf veranderd.
"Mogelijk" want zeker is dit beslist niet.
.
Ik heb het advies gekregen de partitionering ongedaan te maken door Vista opnieuw te installeren. Dat ga ik binnenkort doen (na back-uppen).
.
Hartelijk dank voor alle advies !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan