Disk boot failure, instert system disk and press enter

Status
Niet open voor verdere reacties.
de kabel die je hebt aangesloten.
Hoe staat de jumper van dat apparaat als slave of als master.
als de harddisk master is dan moet dedvd slave zijn.

Hoe bedoel je? ik snap het niet helemaal... Maar die kabel gaat dus van het moederboard, naar de harddisk, naar de dvd speler. Of bedoel je een instelling in de bios?

Die kabel heb je op de achterzijde van de dvd speler aangesloten. Daarnaast zitten nog een jumper, klein zwrt blokje met zes koper pinnetjes. Daar kun je een combinati van maken. 1 zo'n combinatie is slave en daar moet het op staan.

Aan alle aansluitingen lag het niet. Die oplichters hebben de hele harde schijf gewist...Er stond niks meer op, ook geen partities. Dus kwestie van partities aanmaken d.m.v. Fdisk, toen helemaal formateren en nu is hij bezig met de instalatie. Het zal mij benieuwen.

Bedankt voor de reacties.

Ik had dus windows 98 geinstalleerd, omdat windows xp niet kon vanuit dos. Die win 98 staat op een partitie van 1.9 gig. Op het overige deel van de schijf (ongeveer 38 gig) heb ik na de instalatie van windows 98 windows xp pro geinstalleerd. Maar nu wil ik van die ene schijf 98 afhalen. Heb ik al geprobeert door rechtermuisknop op die schijf en dan formateren, aan het einde zegt hij dan: unable to format (of zo iets) Ik heb het ook al geprobeerd in dos prompt. dan intypen format c: en bij de 100% zegt hij dan ook: not allowed to format (zo iets) Maar hoe kan ik deze schijf leeghalen? Daarna wil ik namelijk op de c schijf xp instaleren en dan die andere schijf gebruiken voor de programma's enzo. Dus geen 98 meer.

Jammer voor jou maar 98 kun je er niet ongestraft afhalen.
Zorg dat in jou bios staat dat je vanaf cdrom kunt opstarten.
Doe dan de xp cd erin en zet de computer uit.
Even wachten en zet de computer weer aan.
Dan komt er op een gegeven moment te staan druk op een toets om op te starten vanaf cd, dit doe je.
Daarna goed lezen.
Nu ga je de partities verwijderen en opnieuw formatteren.
NTFS is de betere optie.
Daarna installeerd xp zich vanzelf.

Oke, dank je wel.
Maar wel vreemd dat je windows 98 er niet zomaar af kunt halen...

ntfs format is eigenlijk bedoeld voor media informatie video enzo
niet aanbevolen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan