Disk partitie niet meer beschikbaar - bootcode V8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pensehens

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Ik heb een SAMSUNG harde schijf dien nu met opstarten de volgende melding geeft
"Samsung bootcode - v8 hdd (ultra engine)". Vervolgens herkend WINXP mij D:schijf niet meer. Wel C: en E: die op een ander harde schijf staan.

Kan geen systeemherstel gebruiken of wat dan ook, aangezien D: niet meer "bestaat".

Hoe kan ik mijn data partitie weer beschikbaar krijgen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Hans

Harde schijf

Kun je ook aangeven welk type Samsung harde schijf je precies hebt.

Ik zat te kijken voor je op de site van Samsung.

grtjs jjw

Doet het weer

Niet te geloven . 4 keer booten voordat je de vraag intikt op helpmij.nl.

vervolgens de enige optie gebruikt die ik nog niet had geprobeerd. PC volledig uit ipv. alleen herstarten.

en hij doet het weer!

grrr, afijn. data is weer beschikbaar.

Gelukkig

Fijn, alles weer opgelost.

Satus nog even veranderen en tada.....

grtjs jjw

Probleem weer terug

Helaas,

het probleem is niet weg. Ik begin het probleem nu steeds vaker te krijgen. Heb zojuist 4 keer moeten starten voordat ik de SAMSUNG schijf er bij kreeg (heb inmiddels wel backup gemaakt naar andere schijf) safety first!

Het betreft een SAMSUNG SV2044D. Tijdens opstarten krijg je in het 'hardware scherm'van Windows ipv. samsung sv2044d bij secundary slave (2e schijf dus), de kreet 'SAMSUNG - BOOTCODE V8'. Windowas start wel door (staat op anders schijf), maar heeft geen weet van deze schijf. Kan derhalve ook geen test draaien. Wanneer de schijf wel normaal opkomt wordt door apparaatbeheer geen fouten gevonden (nahh). Draai onder Windows XP met alle maintenance erop.

Heb al gezocht op het web maar krijg alleen een hit op een site uit Tjechië.

Weet iemand of de schijf nu in elkaar aan het storten is of dat het softwarematig is.

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan