Diskette image maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo

Ik vroeg mij af met welke software ik een image kan maken van een diskette?
Moet ik dat gewoon met nero doen ofzo? Of is er speciale diskette-image-software?

Robin.

Image maken van een diskette??? Hoe bedoel je dat, waarom zou je een image maken van een diskette? Waarschijnlijk begrijp ik je vraag verkeerd

Geplaatst door poi
Image maken van een diskette??? Hoe bedoel je dat, waarom zou je een image maken van een diskette? Waarschijnlijk begrijp ik je vraag verkeerd

Misschien van een opstartdiskette zodat je die ook weer op een andere floppy kunt zetten? Het is maar een idee...

Geplaatst door poi

Je begrijpt mijn vraag goed. Ik zal eens uitleggen waar ik het voor nodig heb.
------------------------------------------

Ik gebruik Microsoft Virtual Machine 2004, waarmee je meerdere OS-en kan draaien, tegelijk.
Ik wilde in virtual machine windows 3.11 gaan installeren. Je raad het al, dat zijn diskettes.
In virtual machine kan ik kiezen: of een diskette IMAGE capture-en of de fysieke diskette drive capture-en. Ik dacht, ik maak diskette images van al die Win3.11 diskettes en dan kan ik ze makkelijk vanaf mn harddisk installeren, dan zit ik ook niet met dat trage gedoe van diskettes en diskettes verwisselen :D

Ok, vandaar. Een soort VM-Ware. Thx voor je uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan