Ik heb nog een hele voorraad diskettes liggen, en de enige computer die nog een diskettestation heeft is mijn windows 3.11, MS-DOS 6.20 (toshiba t1910)
Het probleem is dat deze diskettes niet worden herkent door de 3.11. De gegeven foutmelding is
Geformatteerd: ja, op een XP, geen effect gehad... Via 3.11 niet te formatteren:
Diskette onbeschadigd: ja, met 3 diskettes getest, zelfde melding
Diskette niet schrijfbeveiligd: nee, want als ik de diskette schrijfbeveilig, dan geeft hij dezelfde melding als wanneer hij dit niet is
station gesloten: de diskette zit er goed in, dus ja
verkeerde dichtheidswaarde: wat houdt dit in??? dichtheid = massa / volume, maar dat zal wel niet bedoelt worden.
De diskette is een BASF 3.5" 2DD
Weet iemand hoe ik deze diskette(s) WEL werkend kan krijgen???
Zonder diskette's kan ik namelijk geen enkele bestandsuitwisseling krijgen met een andere pc: geen internet, en als enige stations een 'bandjesstation' (hoe heet dit eigenlijk? Heb er i.i.g. geen bandjes voor, dus nutteloos) en een diskettestation. (en een harde schijf, maar die kan ik ook nergens op aansluiten bij andere pc's.)
Het probleem is dat deze diskettes niet worden herkent door de 3.11. De gegeven foutmelding is
Foutmelding van 3.11 zei:Kan station a: niet lezen.
Controleer of het station gesloten is en of de diskette geformatteerd en onbeschadigd is.
"Nogmaals" "Annuleren"
Geformatteerd: ja, op een XP, geen effect gehad... Via 3.11 niet te formatteren:
Foutmelding bij formatteren vanuit 3.11 zei:Bestandsbeheer kan diskette niet formatteren.
Controleer of de diskette in het station is geplaatst en of de diskette niet is schrijfbeveiligd, beschadigd of een verkeerde dichtheidswaarde heeft
"OK"
Diskette onbeschadigd: ja, met 3 diskettes getest, zelfde melding
Diskette niet schrijfbeveiligd: nee, want als ik de diskette schrijfbeveilig, dan geeft hij dezelfde melding als wanneer hij dit niet is
station gesloten: de diskette zit er goed in, dus ja
verkeerde dichtheidswaarde: wat houdt dit in??? dichtheid = massa / volume, maar dat zal wel niet bedoelt worden.
De diskette is een BASF 3.5" 2DD
Weet iemand hoe ik deze diskette(s) WEL werkend kan krijgen???
Zonder diskette's kan ik namelijk geen enkele bestandsuitwisseling krijgen met een andere pc: geen internet, en als enige stations een 'bandjesstation' (hoe heet dit eigenlijk? Heb er i.i.g. geen bandjes voor, dus nutteloos) en een diskettestation. (en een harde schijf, maar die kan ik ook nergens op aansluiten bij andere pc's.)