Div. foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer nu win-XP opnieuw te installeren, en krijg nu tijdens het installeren een blauw scherm met de melding "NV4.sys" ,ook is het nu steeds dezelfde melding.
Dit gebeurt steeds tijdens het "installeren van apparaten", en dat moet ik de comp resetten want hij reageert dan totaal niet meer.
Misschien dat deze melding voor jullie wat meer duidelijkheid schept?
Ook heb ik inmiddels wat hardware losgekoppeld en alleen het nodige laten zitten, jammer dat ik niet even een ander videokaartje kan proberen.
Het word me zo langzamerhand duidelijk dat dit geen driver probleem is :(

Laatst bewerkt:
Maar dit gebeurt al tijdens de installatie van windows, dan kan ik toch nog geen wijzigingen aanbrengen in de drivers voor m'n videokaart?
Ik blijf het vreemd vinden, het heeft al anderhalf jaar en een paar nieuwe installaties zo gedraaid, zonder problemen.

heb een vermoeden dat ie je videokaart niet goed herkent tijdens de installatie.

of afgaande op je eerder bericht is er een serieus probleem met de spannig die de videokaart krijgt.
kijk eens in het bios en probeer aan de hand van de gegevens die je hebt ( boekje / website ) te achter halen wat de juiste voltage's moeten zijn en of die juist aangegeven worden.

wat een optie zou zijn maar dat vindt ik altijd gevaarlijk om te zeggen als je niet veel verstand van een bios hebt ( weet niet of dat bij jou ook zo is ) maar ga eens naar het bios en load evt setup(bios) defaults, het bios wordt dan weer terug gezet naar fabriek instellingen.

Ik heb inmiddels de nieuwe nvidia drivers v43.45 geinstalleerd (ff een image teruggezet), en nu kijken wat ie gaat doen.
De bios terug zetten naar de fabrieksinstellingen kan geen kwaad, dus dat ga ik in ieder geval proberen als het met deze driver ook niet lukt.

Driver heeft weinig geholpen, krijg nog steeds de melding NV4.
Wat betreft de bios, hier kan ik niets vinden waarmee ik de voltagesettings voor m'n videokaart kan instellen, alleen voor de cpu.
Heb even een screenshot gemaakt van de voltagesettings in hardwaremonitor III, misschien dat dit wat opheldering geeft, ik zie hier niets vreemds....... misschien jullie?

Bijlagen

• voltage.jpg
    voltage.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 25
Bij het opstarten vertoond het scherm nu Heel kort een aantal
vertikale strepen, vlak voordat ie klaar is met opstarten.

Iemand nog enig idee?

:(

ik blijf er bij dat er een probleem is met de videokaart.
probeer evt ergens eens een andere kaart te lenen en kijk wat hij dan doet tijdens de installatie.

Heb de volgende stappen ondernomen:
Alle partities geformatteerd, daarna met FDISK alle partities verwijderdt en opnieuw gepartitioneerd.
Opstart diskettes voor windows xp gemaakt en daarmee opgestart (i.p.v. upgraden van win98).
Windows XP opnieuw geinstalleerd en de nieuwste drivers voor alle hardware.
Tot nu toe draait de machine weer als nieuw zonder errors.

Misschien toch een driver probleem seeburg100? :o

Ik snap het echt niet meer, nadat ik de stappen heb ondernomen zoals beschreven in het vorige bericht.
Het systeem stopt er soms zomaar mee, gisteravond de pc normaal af kunnen sluiten maar vanochtend niet meer opstarten dus.
Het systeem scheen fouten te bevatten die niet hersteld konden door chkdsk, waardoor ik dus weer opnieuw moest formateren en installeren.
Ik installeer al zo weinig mogelijk software om te kunnen traceren waar de fout zit.
Soms als ik het systeem opstart krijg ik de melding dat ie net is hersteld van een ernstige fout.
Nu heeft mijn volgende vraag betrekking tot de melding die smartdocter van Asus mij gaf,

"Your VGA card voltage 1.5 is out of safe bound.
Motherboard doesn't supply with reliable 1.5 voltage.
Please contact motherboard manufacturer for help"

In de bios zijn deze voltage settings volgens mij niet te wijzigen.............of wel?
Zijn er misschien progjes die deze voltage settings kunnen aanpassen of eventuele afwijkingen in de voltage settinngs kunnen opsporen?

Hoop snel iets van jullie te vernemen, ben nu echt even het spoor bijster :(

b.t.w. ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om een andere agp kaart te proberen.

je geeft nu twee dingen door elkaar dat het systeem verschillende fouten bevat die niet hersteld kunnen worden, zou kunnen duiden op problemen met de hard disk.

probeer eens op de website van de fabrikant te kijken of er een diagnostisch programma te downloaden is wat de harddisk kan onderzoeken.

als je nu nog eens gaat formateren en je start het systeem dan eens op met een windows98 opstart diskette waar fdisk opstaat.
typ dan eens achter de dos prompt fdisk/mbr gevolgt door enter dan wordt er een nieuwe master boot record aangemaakt.
daarna normaal de boel installeren zoals je gewent bent.

en wat je eens zou kunnen proberen is in het bios de default settings te laden om te kijken of je dan van dat voltage probleem afbent.

@tazman,

probeer eens op de website van de fabrikant te kijken of er een diagnostisch programma te downloaden is wat de harddisk kan onderzoeken.

Heb powermax bij maxtor gedl, schijf is ok bevonden!

en wat je eens zou kunnen proberen is in het bios de default settings te laden om te kijken of je dan van dat voltage probleem afbent.

Default settings in de bios geladen, zelfde resultaat!

Wat wel vreemd is, heb de videokaart en m'n hd in een ander systeem geplaatst en kreeg daar eerst dezelfde melding van smartdoctor, maar na een herstart krijg ik de melding "your VGA card is OK".
Toen ik alles weer teruggeplaatst had in m'n eigen systeem bleef de melding "your VGA card is OK" verschijnen...................dus niets aan de hand?

@rsmilie,

Hoe kom ik erachter of m'n agp kaart geschikt is voor het agp slot op m'n moederbord?

ja het gaat ondertussen moeilijk worden.

als het systeem vanaf het begin goed gedraait heeft met deze videokaart en het gaat nu problemen geven dan zou je verwachten dat het aan de kaart ligt.

Wat voor moederbord zit er precies in dus graag type bv intel 845.
en wat voor videokaart zit er precies in??

Wat betreft de AOconfig utility van Aopen, die had ik al maar word daar ook niet wijzer van.
Dat artikel op tweakers.net is inderdaad interesant, want die foutmelding zou dus aan de versie van smartdoctor kunnen liggen, of zoals je al zegt aan de via chipset, jammer dat de oplossing er niet bij staat.
De nieuwste 4 in 1 driver (VIAHyperion4in1446vp6) had ik ook al gedowned en geinstalleerd.

Heb de hele dag nog geen blauw scherm gehad, nadat ik de AGP kaart in het andere systeem heb gehad.
Ook Smartdoctor houd vol dat de voltages goed zijn met de melding "your VGA card is OK"
Misschien dat de kaart slecht contact had o.i.d.
Ik hoop dat het hierbij blijft, zoniet dan meld ik mij weer.

Bedankt voor alle reactie's

Bijlagen

• smd2.jpg
    smd2.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 17
Ik word er niet goed van, ben nu bijna 2 weken verder en nog steeds het zelfde probleem.
Weer blauwe schermen met verschillende meldingen zoals:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, PFN_LIST_CORRUPT, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, BAD_POOL_CALLER.
Onherstelbare systeemfouten en stopberichten zoals 0x000021a enz, enz.

Dit alles nadat ik de bios opnieuw heb overschreven, m'n harde schijf met Powermax van Maxtor heb teruggezt naar de fabrieks instelling en een schone iinstallatie Win-XP met een minimale hardware configuratie.

Het enige wat ik nog kan bedenken is een slechte 80 aderige IDE kabel, heb voor een tijdje terug een rounded gekocht bij Freezing Hardware omdat ik de originele heb verprutst (wilde hem rounded maken).
Straks ga ik een originele halen in de hoop dat dit wat oplost, anders moet ik maar op zoek naar een andere videokaart en/of mobo, want ik ben bang dat het geen driver probleem meer is :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan