Je hebt vlgs. mij een DNS-update probleem van de DNS clients (zie ook de laatste link die SaintJimmy gaf), want
1. Geen enkele host in de zone is permanent offline genomen vlgs. de infomatie eerder in deze discussiedraad én
2. De records zijn (historisch) niet handmatig aangemaakt schreef je, dus zullen die records (ooit) wél door de DNS clients zijn aangemaakt/geupdate.
Het zal dus ooit gewerkt hebben, lijkt me, maar het werkt nu niet meer. Kijk de update-instellingen na op de DNS servers, kijk evt. firewall of routeringsproblemen na, kijk na of bijv. het vinkje staat bij De adressen van deze verbinding registreren op DNS op de clients (zie bijlage), etc.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van scavenging, je probleem ligt m.i. in het updaten van de DNS records. Met scavenging worden alleen DNS records verwijderd, niet aangepast aan de huidige situatie. Het werkt alleen als, na verwijdering van het DNS record, de clients een nieuw record aanmaken met de courante informatie..
Test even 'handmatig' iets: Gooi een DNS record weg van een client op alle DNS servers in je domein. Herstart die client, en kijk of er weer een nieuw DNS record wordt geregistreerd voor die client. Maak dan een DHCP reservering op een ander ip-adres voor dezelfde client, herstart die client, en kijk of het DNS record wordt aangepast. Is dat het geval, dan zou een oplossing zijn om alle DHCP toegekende ip-adressen te verwijderen uit de DNS, en de clients opnieuw te laten registreren (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /registerdns).
Tijs.