DENNIS90
Banned
- Lid geworden
- 8 sep 2001
Natuurlijk Blue-one. Ik ga nog even op Helpmij rondneuzen voor de ontspanning.Geplaatst door blue-one
Ik hoor aan het einde van dit weekeinde wel weer iets van je.
![]()
Dennis.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Natuurlijk Blue-one. Ik ga nog even op Helpmij rondneuzen voor de ontspanning.Geplaatst door blue-one
Ik hoor aan het einde van dit weekeinde wel weer iets van je.
![]()
Van bovenstaande gaat het bij mij om de tekst "volgens de spelregels"DEEL 1
Productomschrijving:
“Dobbelen”
Het programma dat je gaat bouwen is een simulatie van een dobbelspel, te vergelijken met Yahtzee. De speler werpt vijf dobbelstenen en haalt daarmee volgens de spelregels zoveel mogelijk punten.
Wat ben ik nu opgelucht door jouw geruststellende woordenGeplaatst door blue-one
Hoi Dennis,
ik moet je verklappen dat ik met hetzelfde probleem zit: Yathzee heb ik namelijk ook niet in de kast liggen --> ik speel het nooit, ken het verder ook niet. Dus wat dat uilachen betreft: men mag ook om mij schateren...
SV1 is geen probleem(de spelregels had ik in het begin al begrepen), maar hoe de spelregels, gecombineerd met SV2, luidt. Op welk moment moet men v.d. 6 extra labels gebruiken(op één der 6 labels te klikken)? Is dit bij elke worp?Geplaatst door blue-one
Ik weet wel dat je met het klikken een dobbelstenenworp simuleert, en dat de ogen in de vakjes komen, het doel is zoveel mogelijk punten behalen, in drie worpen, als je in de eerste worp twee keer een 6 ( of ander hoog cijfer..) gooit, kan je die "bewaren" door er op te klikken. ( dan wordt de lbl groen )
Na drie keer gooien ( klikken dus op cmd_Maakgetal ) is de ronde afgelopen en worden je punten opgeteld. De behaalde punten worden dan afgebeeld in lblTotaal.
En dan is het spelletje afgelopen... Heb jij meer punten dan de ander, dan win ( zoals zo vaak met spelletjes.. )
De cmd_maakgetal is dus de hand die werpt, de lbls geven de dobbelstenen weer, lblTotaal is het papiertje met de score....
Veel meer spelregels zijn er niet in SV 1,
Heb zojuist jouw programma gedownload.Geplaatst door blue-one
Hopsa!
Hier is hij dan..
Dennis, je hoeft je niet te verontschuldigen, ik ben juist erg blij dat je mij even gecorrigeerd hebt.Geplaatst door Denniss
Nee dit klopt niet,
sorry dat ik even binnen kom vallen maar ik weet het antwoord.
Geplaatst door Denniss
Nee dit klopt niet,
sorry dat ik even binnen kom vallen maar ik weet het antwoord.
Je gooit, 3,4,5,6,5
Je zet de 2 x 5 vast..
je gooit nogmaals,
5,2,5,1,5
de 3e 5 zet je ook vast, je mag nu nog 1 maal gooien, en hierna gooi je geen extra 5. je hebt dus 3 x 5 = 15 punten. Je klikt op het label naast het woord 5, en hier worden 15 punten weg gezet, totaal score 15 punten.
Maar wat dan als je bijvoorbeeld 3 maal een zes gooit? Dan verkies je toch deze om ze vast te zetten?je mag nu nog 1 maal gooien, en hierna gooi je geen extra 5.
Wordt met Beurt 2, speler 2(de andere speler) bedoeld?Beurt 2: 3,4,2,2,4
Zal ik downloaden.Voor nog extra verduidelijking wil ik verwijzen naar mijn eigen spel die staat geupload in het topic Dobbelstenenspel VB 2
Hierin staat, het rar pakket met de werkende versie(3). Dit is precies hetzelfde als versie 2, alleen dan met een bonus functie erin.
excuses? Niet nodig.Ik hoop dat dit antwoord een verduidelijking geeft van wat de bedoeling was. Anders wil ik hiervoor mijn excuses aanbieden [/B]
Maar wat dan als je bijvoorbeeld 3 maal een zes gooit? Dan verkies je toch deze om ze vast te zetten?
Volkomen waar. Maar een andere voordelige combinatie tijdens de laatste worp is goed denkbaar, maar het bericht hieronder bevestigt mijn gedachte al, bedankt.Geplaatst door Denniss
Dit is niet mogelijk, aangezien je al 3x 5 had staan en er maar 5 labels zijn.
Stel je hebt 2x 4 vast gezet en gooit dan 3 x 6.. Dan kan je er natuurlijk voor kiezen om op het label van de 6 te klikken zodat deze bewaard blijven.
Geplaatst door Denniss
Het vastzetten kan ook op elk moment weer ongedaan worden gemaakt, en dan doet het getal weer mee in de random.
Per beurt, mag je 3x gooien. Hierna komt de volgende beurt, zodat je de 6 labels vol krijgt. Er is maar 1 speler die 6 beurten van 3 worpen heeft.
Afgesproken. Ik heb Denniss beloofd vandaag de opdracht helemaal na te kijken. Visual Basic is wat je noemt het Event-driven programmeren, dat betekent dat wanneer je bijvoorbeeld pas met V2 begint en hij al met V4, dan kun je de code van V3 en V4 in dat programma laten vervallen.Geplaatst door blue-one
Is goed, ik stel daar ook wel mijn vragen mbt tot SV2...
Geplaatst door DENNIS90
Blue-one, lees anders maar even mee in dat topic van Dennis. Anders moet ik van het ene naar het andere topic gaan. Je kunt daar jouw eigen inbreng en mening ook geven. Maar ik ben je heus nog niet vergeten.
Aangezien het toch om dezelfde opdracht gaat, dan kan ik beter op dat ene topic verder gaan.
Dennis.
Private Sub Timer1_Timer()
Randomize
If ................. Then
Variabele = Int((4 - 0 + 1) * Rnd + 0)
Picture1.Picture = PicPicture(variabele).Picture
Hoe moet het verder?
Hoe moet het verder?
Variabele > 0 And Variabele < 3
Else
Hoe moet het verder?
Hoe moet het verder?
End If
End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.