dolby probleem , niet selecteerbaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubletrouble

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Berichten
2
hallo mensen
ik heb een nieuwe game pc , en ik heb een probleem om er dolby digital uit te halen .
ik heb een kant en klare game pc bij alternate gekocht [ zenit p120 ] , en een optishe kabel aangelegd naar mijn 5.1 h&k systeem .
het geluid werkt prima , maar hij wil niet op 'dolby digital ' springen . als ik de optishe kabel in mijn xbox 360 plug , springt ie er automatish op , dus aan mn receiver ligt het niet .
als ik in configuratiescherm 'hardware & geluiden ---> audio aperaten beheren ' klik , en de uitgang selecteer [ realtek digital audio optical] , kan ik de optie 'configureren ' niet selecteren omdat die optie lichtgrijs is . het aparaa werkt wel als ik hem selecteer , maar mn receiver kan er maximaal 'dolby pro logic ' van maken . nu is die optie 'configureren' wel aan te klikken als ik het geluid over mn samsung scherm laat lopen , en daar krijg je dan zon geschetst plaatje van 2 speakers en een tv . ik heb op youtube gezien dat ik zon optie zou moeten kunnen krijgen , maar dan in 5.1 en 7.1 schets , maar kom er niet uit . iemand bekend met dit probleem , of zie ik iets over het hoofd ?
mn os is w7 en ik heb de laatste drivers . ik heb zowel met dvd's als met spellen [ battlefield3 , formula1 , cliffs of dover ] geprobeerd .

mvg ferry
 
Laatst bewerkt:
Klopt...(Ik kan het wel zien)

Maar die is door de plaatser weer verwijderd.Een reden daarvoor staat er niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan