domein alias en subdomeinen

• Onderwerp starter Onderwerp starter keej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Het antwoord op mijn vraag vind ik tot nu toe niet op het net.

Stel dat je een domein mijndomein.be hebt en je beschikt over een ander domein mijndomein2.be. Je maakt mijdomein2 een alias van mijndomein. Als je dan een subdomein sub.mijndomein.be aanmaakt, is sub.mijndomein2.be dan een alias van dit subdomein?

Ik zit dus in zo'n situatie en tot nu toe werkt de alias wel perfect, maar die voor de subdomeinen niet. Mss moet ik een dag langer wachten en lukt het dan wel, maar ik heb dus blijkbaar geen geduld:). Dus mijn vraag: hoe zit het precies, of verschilt dat van isp tot isp?? Gaat mijn subdomein-alias-gedoe ook werken of ga ik alle cnames zelf moeten instellen??

kee het werkt dus niet

hoe moet ik nu een subdomein alias aanmaken, als dit al kan?

want het lukt niet met gewoon cname

Laatst bewerkt:
Ik geraak er echt niet aan uit. Volgens wat ik overal rond lees moet je in een configuratiebestand een ServerAlias zetten voor een subdomein. Alleen kan ik daar niet bij (ik kan enkel Plesk gebruiken en de DNS aanpassen). Ik kan wel andere naamservers kiezen (in Plesk zijn er de switch en disable knoppen voor de DNS) maar ik weet echt niet wat ik daarmee aanmoet en of wat ik wil (aliassen voor subdomeinen in plaats van alleen het domein) dan mogelijk is. Help! Heeft iemand een goede bron hiervoor waar alles goed uitgelegd staat, maar dan wel niet té overdreven maar eerder gericht op wat ik nodig heb. Ik wil er nu ook geen maanden aan bezig zijn om er iets van te snappen. Is het uberhaupt mogelijk om te doen wat ik wil of moet ik een duurdere hosting aanschaffen of zo.

edit: onmogelijk laat mijn isp weten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan