Doorlinkservice of domain pointer of allebei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Femke,
Ah, je hebt het al ontdekt, zie ik. De reden staat hieronder bij nr. #39.
Even in volgorde van na mijn laatste post.

Bij nr. #37
"Quickscan: Er lijkt geen strikte DocType te zijn gebruikt. - Dus dat snap ik toch niet helemaal."
- Dat lijkt niet alleen zo voor de Quickscan, dat is ook zo! :D
Er staat nu een Doctype van "XHTML 1.0 Transitional" in (en geen "XHTML 1.0 Strict").
En de Quickscan moppert altijd als het geen Strict is.
Maar in ons geval is Strict niet haalbaar, omdat dan de target="_blank" een fout zou geven (= openen van de Twitter-link op een nieuw tabblad; dat mag niet in Strict).
Los daarvan zijn er nog ca. 20 andere html-errors, waarover de Quickcan en ook de html-validator moppert - die zijn in principe wel te verhelpen.

Bij nr. #38
"Ik zie die meta charset toch keurig in de head staan."
- Klopt, die staat daar op de goede plaats.
"Maar ik weet dus niet waar ik dat moet veranderen."
- Dan pakken we de relativiteitstheorie er bij! :)
Als de <meta> niet naar boven verplaatst kan worden, omdat die in de header.php al mooi bovenaan staat, moet de <script>-regel naar beneden verplaatst worden!
Deze scriptregel met:
HTML:
<script type='text/javascript' src='http://www.hsvnaardenbussum.nl/wp-content/plugins/wp-minify/min/?f=wp-includes/js/jquery/jquery.js&amp;m=1333311216'></script>
zie ik niet in de header.php, dus die moet er in het Wordpress-systeem op een andere manier aan zijn toegevoegd.
  • Dat kan je zelf gedaan hebben in een of ander WP-paneel.
  • Of het kan ook door het template of een widget daar geplaatst zijn.

Bij nr. #39
Dat is op zich een lumineus idee, om de php te vervangen door een gewone ("statische") pagina. Dan ga je helemaal om het CMS heen, en zou het altijd goed moeten gaan met die pagina.

Maar jammer genoeg kan dat niet gaan werken... :confused:
In de html-pagina, zoals die op een bepaald moment van de php-pagina is afgetapt, zitten impliciet ook andere dingen die er met php zijn ingezet.
Er zit bv. een "hidden field" in, waardoor bezoekers die zich aanmelden voor het Follow-per-email automatisch het unieke IP-adres van hun computer doorgeven.
Nu staat er een vast IP-adres in (dat van mijn kast, omdat ik de pagina opvroeg), en het zou wel heel toevallig zijn als alle mensen die de mail-service willen hebben, dat allemaal opgeven via mijn computer!
Maar er spelen meer dingen. Ook andere onderdelen worden er met php automatisch ("dynamisch") ingevoegd, al naar gelang hoe de site er op dat moment voor staat. Bv. het waslijstje aan berichten, dat er van tijd tot tijd een nieuwe bij krijgt.
Zet je de pagina vast als .html, dan kan dat niet en blijft het altjd zoals de stand van zaken nu is.

"Edit 2: maar als ik de paginabron bekijk van bijv. "Voor uw gelezen" dan staat het daar toch weer fout! (en ik denk dan ook de andere pagina's!!)"
- Inderdaad, de rest is nog op de oude manier. Omdat het nu niet algemeen geregeld is, zouden ook alle andere pagina's zo gemaakt moeten worden als .html-pagina; met dezelfde bezwaren.

Dus op zo'n manier kan het niet, dan haal je het CMS onderuit.

"Waar verander ik dat dan?"
- Als in het antwoord op nr. #38: als je de plek te pakken kunt krijgen waar het script er in gezet wordt, dan kan je dat daar waarschijnlijk ook naar beneden verplaatsen.
Maar waar dat in WP zit, weet ik niet.

=====
(edit: nog steeds een aantal doctype fouten)
Ja, dat zegt de Quickscan. Maar de 20 gewone html-errors zijn er nog niet uit, dat kan de zaak veranderen.

Wordt vervolgd!

Er is een plugin beschikbaar om de javascripts in de footer te zetten, maar of dat zo'n goed idee is....

En verder die javascript van minifi, die is al weg. Het was een pluigin die zichzelf daar neer gezet heeft, ik heb hem verwijderd. Alleen die fancybox, ik weet niet hoe ik dat handmatig moet doen, javascripts in de footer zetten, Vandaar de optie een plugin.

Ik had dat dus weg, maar een andere plugin heeft zich daar weer gensteld. Toch raar dat dat automatisch gaat.
Ik ga wel naar die plugin kijken, of dat gaat.

Laatst bewerkt:
Er is een plugin beschikbaar om de javascripts in de footer te zetten, maar of dat zo'n goed idee is....
In het algemeen wel, maar dan moet ook echt alles aan javascript op een passende manier in de footer gezet worden.

Ik had al even gekeken of dat kon, maar hier niet.
  • De op de pagina staande losse script-passages hebben dit bestand nodig om te kunnen werken, dus het moet er aan vooraf gaan.
  • Niet alleen de toebehoren aan javascript-bestanden moeten namelijk in de footer komen, maar ook -- in de goede volgorde en zonder elkaar te hinderen -- de op de pagina staande losse script-passages die voor de instellingen zorgen (en daarvoor zouden ze eerst geschikt gemaakt moeten worden).
  • Als de aanroep voor het te vroege scriptbestand maar op een willekeurige plaats in de <head> komt te staan, gaat het goed. Ook voor de Quickscan. Maar wel onder/na de <meta> met de charset!
  • Dus de plugin voor verplaatsing naar de footer is niet geschikt, en ook niet nodig.

Met vriendelijke groet
(en wordt nog steeds vervolgd!)
CSShunter

Het vervolg over de html-errors.

Ik heb als test de html-errors uit de pagina gehaald (dwz uit je vorige versie, de in-de-bus.htm van hierboven).

• Resultaat is deze in-de-bus2.htm
  • Edit: Hoepla, opeens zijn de social media-icoontjes verdwenen (geeft je pagina meteen minder html-errors).

Die komt nu heelhuids door de html-validator: "This document was successfully checked as XHTML 1.0 Transitional". :)

Dan eens kijken wat de Quickscan ervan vindt.
Aha, er worden nu 37 van de 47 te behalen punten gescoord (was: 33/47).
Het waslijstje van de 10 overgebleven verbeterpunten:

1. Het gebruik van het style attribuut is niet toegestaan.
    Dat komt omdat er eigenschappen style="..." in de html-code van een aantal elementen zit. Dat zijn zg. inline styles, die vermeden moeten worden (door ze te plaatsen in een css stylesheet-bestand), zegt de betreffende Richtlijn van de webrichtlijnen. Dat is inderdaad beter: geeft kortere en schone html, opmaak in het stylesheet kan hergebruikt worden op andere pagina's.
    Hier heeft het CMS of een javascript voor een snufje het op zijn geweten, daar valt weinig aan te doen. Jammer maar helaas.

2. Er zijn op deze pagina links gevonden die afhankelijk zijn van Javascript.
  3. Er zijn Javascript links gevonden.
  4. Er zijn links gevonden die niet werken indien Javascript uitgeschakeld staat of niet aanwezig is.
    Deze drie komen op hetzelfde neer. Maar deze links zijn er in gezet door CMS/snufjes: ook jammer maar helaas.

5. Links op websites dienen niet zonder waarschuwing automatisch nieuwe vensters te openen.
    De automatische opening wisten we al. De waarschuwing zou bij de links moeten komen.
    Maar deze links zijn er in gezet door CMS/snufjes: ook jammer maar helaas.

6. Er lijkt geen strikte DOCTYPE te zijn gebruikt.
  7. De DOCTYPE van deze pagina lijkt XHTML 1.0 Transitional te zijn. Gelieve een strikte DOCTYPE te gebruiken.
    Dat wisten we al, maar kan hier niet.

8. De CSS toont/tonen fouten bij validatie.
    Tja, dat vond de css-validator ook al...
    Maar dat zijn bijna allemaal browserspecifieke styles, die door de css-validator worden afgekeurd. Die zijn hier echter extra en niet van essentieel belang voor de pagina. Laat maar zitten!

9. CSS dient in gelinkte bestanden geplaatst te worden en niet gemengd te worden met de HTML broncode.
    De inline styles in de html-code hadden we al gezien. Daarnaast zitten er style-blocks in de <body> (wat helemaal niet mag), en style-blocks in de <head> (wat wel kan, maar sterk wordt afgeraden).
    Wat hiervan door het CMS of door plug-ins wordt geplaatst, kan ik niet zien. Misschien kan dit verholpen worden, misschien ook niet.
    Maar het hindert gelukkig niet om de pagina goed op scherm te krijgen. ;)

10. Er is geen karakterset in de HTTP header gevonden.
    Kan eventueel met een php-regeltje in de header.php opgelost worden, maar is hier niet persé noodzakelijk.

=======
Conclusies over de Quickscan-opmerkingen
Motto: Zonder goed gereedschap kan je geen perfect timmerwerk leveren.​

De webrichtlijnen.nl zijn behoorlijk streng. Zij vinden hun oorsprong in de richtlijnen voor overheidswebsites: die voor 100% goed toegankelijk horen te zijn voor echt alle bezoekers (met/zonder visuele, motorische of andere beperking, enz.).
De opmerkingen zijn minder ernstig dan op het eerste gezicht lijkt.
Een perfecte pagina zou mooi zijn, maar dat is hier niet haalbaar.
De pagina werkt wel! (voor de doelgroep van de hsvnb-sportvissers)
Oftewel:
  • De Quickscan-errors hoeven niet zo nodig aangepakt te worden (en kunnen dat ook niet zonder in het Wordpress-CMS of de plug-ins in te grijpen). *)
  • En er zullen maar weinig bezoekers zijn die gaan kijken of de pagina aan de Quickscan-eisen voldoet! ;)

Conclusies over de Html-validator errors
Het zou mooi zijn, als die weggewerkt zouden kunnen worden, maar daarvoor moet je bij de html-code van de pagina (en/of php-bestanddelen daarvan, en/of in de plugin-scripts) kunnen komen. Ik weet niet of dat mogelijk is in Wordpress (zonder daarvan alle details te kennen).
Maar ook zonder valid html: de pagina werkt wel!
Oftewel:
  • Lukt het niet om de html-code errorvrij te maken, dan is er geen vis overboord. ;)

:D:D - En dat allemaal omdat je je het woordje "perfect" liet ontvallen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hahahahaha, die CCShunter.
Die mediaicoontjes, die had ik zelf al weggehaald. Ik dnek niet dat vissers hier gebruik van maken en dat we het zo simpel mogelijk moeten maken. Voor mij helaas, want tegenwoordig is het haast onmogelijk om het niet te hebben!
Maar goed, ik laat dat zo zitten.

In Worpdress kan ik bij alle fils in de Direct Adimin. Ik kan handmatig plugins veranderen en net zoals de header.php kan ik ook bij andere bestanden.

Ik blijf me afvragen waar ik in Wordpress (en dus de Direct Admin) kan vinden waar ik alle pagina's kan voorzien va de juiste DocType en dus ook die javascript op de juiste plaats kan zetten.

Maar mijn vraag is ook waar ik nu ook jouw resultaat in de bus2 neer moet zetten, is dat allemaal in de header.php? Lijkt mij niet. De vorige dacht ik te moeten maken in index.html maar toen werkte de voorpagina niet meer. Zit ik te denken, moet het dan in de index.php maar dat kan ik dus maar beter even vragen. Want daar zijn er meerdere van, van die index.php files.

Ik denk dat ik hier (of elders) even een topic opzoek die gaat over Wordpress en dan hopelijk krijg ik daar antwoorden op.
Kijk, de eerste alinea's van jouw in de bus2 kunnen in de header.php maar daar los ik de andere pagina's niet mee op.

Man, wat ben je goed zeg. Ik ben zo blij dat je mij helpt, want weet je..............op deze manier ga ik mijn andere eigen sites ook verbeteren. Allemaal gemaakt in Wordpress, dus ik weet daar nu zo onderhand bijna mijn weg wel in. (bijna hè, het meest belangrijk weet ik te vinden)

Het leuke is dat mijn mans blog, die ik ook gemaakt heb, beter scoort dan de vereniging, maar dat komt ook door het thema, heb ik al wel in de gaten.
Het thema van de vereniging geeft ook nog veel fouten vind ik en die fouten zie ik amper terug in het thema van mijn mans blog. Nu kan ik een ander thema gaan zoeken maar je moest eens weten hoeveel werk er in die vereniging zit, en als je weet dat sommige zaken niet worden overgenomen als je een ander thema installeert, dan snap je wel dat ik daar even geen zin in heb.

Nog even over de links, ik kan ze natuurlijk die in berichten of op pagina's staan, aangegeven dat deze niet in een nieuw venster moeten worden geopend. Dat kan ik dus zelf veranderen bij de meeste linken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan