doorlopend formulier ; knop wel/niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie3

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
goede dag.
ik heb een doorlopend formulier en hierop heb ik per regel een knop staan.
er staat in dezelfde regel ( dus bij elke record) een checkbox.
nu zou ik willen dat als de checkbox op true zet de button verborgen word.
ik krijg het nu zover aan de praat dat hij of alle buttons ( per regel) laat zien of geheel geen ( als me bovenste regel op true staat)
is hier een oplossing voor door middel van vba code?

Nee. En dat is logisch: je hebt maar één exemplaar van de knop (met één unieke naam). Net als de 3 musketiers dus :). Die knop wordt alleen maar visueel herhaald. Dus als je de knop verbergt, verberg je ze allemaal. Sowieso zou de knop het actieve recordID op moeten pakken om nuttig te kunnen werken, dus waarom zou je 'm überhaupt willen verbergen? Maakt het formulier alleen maar onrustig en springerig.

hoi octa,
de reden om dat te doen is omdat ze op de desbetreffende regel iets moeten doen ( door middel van die knop ) als dat uiteindelijk is volbracht dan hoeft die knop niet nogmaals ingedrukt te worden dus wil ik hem niet zichtbaar hebben.
je uitleg van hierboven is duidelijk en ik denk dat dit dan maar zo is...

Jouw omschrijving daarentegen blijft nog een beetje vaag... 'Omdat ze op die regel iets moeten doen'... Een dansje rond de computer maken wellicht? Een record heeft wellicht velden die ingevuld moeten worden op basis van dat selectieveldje, maar dat kun je op andere manieren afdwingen dan met een knop.

Code:
Private Sub Knop15_change()
if me.checkbox =  true then
me.knop.visible=true
else
me.knop.visible=false

End Sub[/HTML]

Bij de checkbox een gebeurtenis na wijzigen. wat dan de knop zichtbaar maakt of niet. zoiets?

Laatst bewerkt:
@jwaque: ik heb al in bericht #2 uitgelegd dat dit nooit kan werken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan