double buffer paint maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander the man

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
94
ik heb last van het 'flikkerende' tekst met g.drawstring()

ik weet hoe je dit moet oplossen: double buffering

maar hoe? kent iemand een simpelle example? op google vind ik best veel maar als ik dat in m`n eigen script stop krijg ik altijd weer een error van: cannot find symbol (wat betekent dat?)

bedankt.
 
dat heeft toch niks te maken met double buffering?

hoe ik iets draw snap ik wel maar het flikkert als een gek daarom wil ik er double buffering op hebben hier een example (die ik niet snap)

Code:
public void update(Graphics g) {
    Dimension size = getSize();
    if (doubleBuffer == null ||
        doubleBuffer.getWidth(this) != size.width ||
        doubleBuffer.getHeight(this) != size.height)
    {
        doubleBuffer = createImage(size.width, size.height);
    }


    if (doubleBuffer != null) {
        // paint to double buffer
        Graphics g2 = doubleBuffer.getGraphics();
        paint(g2);
        g2.dispose();

        // copy double buffer to screen
        g.drawImage(doubleBuffer, 0, 0, null);
    }
    else {
        // couldn't create double buffer, just paint to screen
        paint(g);
    }
}

public void paint(Graphics g) {
    // do drawing here
    ...
}
 
ik snap `m nog niet.....

kan je zelf anders proberen uitteleggen hoe het werkt het 'alleen' het double bufferen en hoe je het moet aanroepen enz.

edit: het is me gelukt bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan