Downgrande van Vista naar xp heb me sata drivers nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Berichten
100
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel topics over deze vraag bestaan heb de hele dag allemaal topics gelezen en ben al veel wijzer gewerden van mijn probleem.

Het probleem is zo als altijd :) hij kan mijn HDD niet vinden bij de installatie van windows XP

Ik weet alleen niet hoe en waar ik mijn SATA Drivers kan downloaden!
Ik heb al gekeken bij me fabrikant, zou iemand mij misschien een link kunnen sturen van mijn sata drivers?

Laptop: Toshiba Satelite PS300D
Moederbord: Toshiba Satelite PS300D
Processor: AMD Turion x2 Ultra ZM 80 @ 2100MHz
Hardeschijf: Toshiba MK3252GSX (320GB)

Alvast ontzettend bedankt!

Groet,

Rick.
 
Jou type van laptop lijkt niet te bestaan volgens Google, je hebt waarschijnlijk een verkeerd type opgegeven. En heb je als is in de bios gezien of je de Sata mode op Native ofzo kunt zeggen.
 
Bedankt voor je reactie Jeroen ben echt radeloos haha :)

Toshiba Satellite p300d <-- google die maar
 
Ik hoop dat iemand me kan helpen... :( In de bios kan ik niks veranderen :S heb hem ook al geupdate, 1 van de 2 updates kan hij niet uitvoeren geeft hij een error aan, de anderen gaf geen verschil.

Verder is dus mijn enigen optie de sata drivers vinden :mad:
 
Waar kan ik die vinden er zijn 3 verschillende types maar ik kan die nergens vinden heb ook al met het programma Wizard PC 2008 gekeken ook niks te vinden

Het short model nr,moet waarschijnlijk ergens op de laptop staan op 'n sticker?
 
Beste Mik Zjegger,

Bedankt voor je reactie hoop dat jij me verder kan helpen!
Wat betreft het nr heb ik gevonden! bedankt stond onder op de sticker:

Model NO. PSPDCE-009007DU
 
Vista heb ik al helemaal verwijderd, daarna een vista met een cd die ik nog had liggen er opgezet en het liefst wil ik vista er helemaal af ja :S

maar ik kan toch ook met een usb stick onder de installatie op F6 drukken en met die SATA Driver het probleem fixen?
 
Deze driver moet je hebben voor Xp daar zitten de Sata-drivers in kun je of via 'n extern diskettestation installeren(tijdens installatie op F6 drukken)of slipstreamen.Vooralsnog zit er geen handleiding bij is een set-up waar alle drivers inzitten,ik zal nog 's ff verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar was ik mee bekend hehe :) Ontzettend bedankt!! ik ga het uitproberen dankjewel!
 
Sorry mischien een domme vraag maar welke bestand(jes) heb ik nodig zodat de HDD wel kan vinden? de sata driver dus XD
 
Ik heb hier een belangrijke link voor je is wel in 't Engels maar is van de officiële Toshiba website,daarin staat precies beschreven wat je moet doen en je moet waarschijnkijk iets anders downloaden,ik kijk alvast ff voor je. http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/TSB85017Z0000R01.htm
Hier is nog 'n link naar 't forum van Toshiba http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/forum.jspa?forumID=57 hier staat alle info van gebruikers die wilden of hebben gedowngrade naar XP met evt. de problemen die ze zijn tegengekomen want 't gaat niet altijd van 'n leien dakje.Mocht je nog hulp nodig hebben dan hoor ik 't wel,vanaf zondag ben ik ff niet bereikbaar voor 'n week(carnaval) maar ik weet zeker dat je dan iemand anders uit de brand kan helpen.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Als je het jezelf eenvoudig wilt maken, dan zet je in je BIOS de SATA-controller in Compatibility modus (dus alsof er een IDE schijf inzit ipv. SATA), zoals hier als oplossing is gebruikt.

Verder meen ik uitgezocht te hebben dat het een AMD M770 danwel een AMD RS780M chipset erop zou moeten zitten, maar daarvan lukt het mij niet om bij AMD drivers te vinden. Graag wijs ik je dus nog op de mogelijkheid van de eerste paragraaf om je probleem op te lossen.

Succes,

Tijs.
 
Toch nog wat gevonden: op deze pagina lijken driver-links te staan die je zou kunnen gebruiken.

Heb ik meer specifieke informatie, dan zal ik deze posting nog aanpassen.

EDIT: Hier heb je helaas ook niets aan. Ik zou dus gaan voor die Compatibility modus uit mijn vorige posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan