Download snelheid Newsleecher

• Onderwerp starter Onderwerp starter wnh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wnh

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Hallo,

M'n provider is Wanadoo met een Family internet abonnement van 4000 Kb/s. Nu wil ik met Newsleecher versie 2.3 final, films gaan downloaden.
Newsleecher geeft aan MAX. 560 Kb/s terwijl CUR. met 3 lijntjes maar 15 a 20 Kb/s geeft. Zodoende kost het downloaden van een DVD film met zo'n 89 .par bestanden ruim 29 uur
Ik heb de poort standaard op 119 staan, kan dat het probleem zijn???
Gaarne een antwoord op deze vraag, bij voorbaat dank.

Wanadoo heb je niets aan op newsgroepen gebied.
Zij knijpen de snelheid enorm waardoor je een max haalt van 3.5Kb als je mazzel hebt.
Overweeg een payserver te nemen.

Kijk ook eens naar topics in het FTD forum over vrije servers.
Met een beetje studie haal je door met meerdere servers te werken je maximale downloadsnelheid.
En dit kost niets extra.

Bedankt voor deze informatie, ik ga zeker eens kijken.

Je kan via wanadoo twee keer de server met drie connecties benoemen (beiden news.wnadoo.nl) , je moet wel twee accounts hebben en die heb je standaard bij Wanadoo. De eerst genoemde server van wanadoo, daar moet je wel authenticaten, de tweede niet. Verder kan je als derde server maya.euronet.nl toevoegen, die hoef je ook niet te authenticaten. Dan heb je 9 connecties ipv 3. Je hebt dan in ieder geval meer snelheid..

ej@n

Bedankt voor de informatie, ik ga dit ook eens proberen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, ik heb ook even zitten modderen voordat het lukte. Het beste kun je trouwens ook even per nieuwsserver instellen of je daarvan de headers wil hebben op het moment dat je een groep gaat updaten, anders gaat newsleecher in alle servers de headers ophalen, dat kan wel eens lang duren en in principe staan op beide servers dezelfde bestanden (alleen de retentie is op de maya server wat korter, dat kan wel eens lastig zijn, maar misschien heb je ernaast nog een pay-server?)
suc6

wanadoo en 2 keer nieuwsgroepen

E@an,

Zou je stap voor stap kunnen uitleggen hoe dat zit met die 2 nieuwsgroepen account bij Wanadoo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan