downloaden versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fithin

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
55
hallo,

ik heb de eerste paar discussies doorgelezen over downloaden en het versnellen ervan, maar kan der tot dusver nog weinig van begrijpen. ik ben wel slim, maar geen genie en zou toch wat verder willen komen in het, zeg maar, cyberspace gebeuren.

ik download nu al een tijdje met Vuze (voorheen Azureus) en het vinden van torrents e.d. gaat helemaal goed, dat is dan ook niet zo lastig. het probleem is alleen dat al mijn downloads zo tergend langzaam zijn. waar zou dit aan kunnen liggen?

er stond in een van de discussies iets over een poort open zetten, daar weet ik ook niks van, maar ik weet wel dat ik hier met een laptop op een draadloos netwerk zit en dat de verbinding gewoon goed is. verder legt mijn firewall voor zover ik weet het downloaden ook geen haarbreed in de weg, dus hoe moet het hier nou verder?

m.v.g.

p.s. als iemand specificaties wil over het netwerk, provider, downloads e.d. dan zou je even vragen
 
Met welke snelheden download je?

Wat voor internetverbinding heb je (Mb)?

zijn er voor de bestanden die je wilt downloaden voldoende seeders en leachers?
 
bij torrents is het zo dat je zelf ook moet uploaden om snel te kunnen downloaden.
 
Wat is de maximale snelheid van jou adsl abonement? Het aantal Mbit... Want sneller dan dat zal het niet gaan!

Je bent afhankelijk van een aantal factoren, onder andere je eigen verbinding en de verbinding van de mensen bij wie je download.

Je upload is alleen belangrijk als je via sites download die een eis stellen hieraan...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je van een bepaalde site iets download willen die ook graag dat je wat in de map van vuze staat ook weer beschikbaar steltt voor anderen .

Maar als je bij help in vuze klikt staat daar nat/firewall test en daar moet een poort staan die je daarvoor geopend hebt in de router en als je hem test geeft hij zelf aan of hij goed of fout staat.

Modag
 
van alles dat ik download, dat ik overigens op onbeperkt heb staan, wordt alles ook onbeperkt geupload. tenminste zo heb ik het programma ingesteld.

ik heb ook even een testje gedaan voor mijn internet snelheid, ik zoek nog verder

uitkomst v.d. test:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
Klaar Gegevens opgeslagen 77.6 KByte/sec (=621 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
Klaar Gegevens opgeslagen 36.1 KByte/sec (=289 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Klaar Gegevens opgeslagen 431.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Niet beschikbaar (onderhoud) Gegevens opgeslagen 0 ms
 
Hoi,

Als je wat download staat er een ik noem het maar even een icoontje welke kleur heeft die?

Modag
 
Als deze gegevens kloppen, dan zal je snelheid niet hoger worden dan dit.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
Klaar Gegevens opgeslagen 77.6 KByte/sec (=621 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
Klaar Gegevens opgeslagen 36.1 KByte/sec (=289 kbps)

En als deze gegevens vervolgens ook nog eens overeenkomen met de snelheden die je in Vuze haalt, dan heb je je antwoord al.

Enige manier om sneller te downloaden is dan het nemen van een snellere verbinding en dus een ander abonement, als dan niet bij dezelfde provider.
 
ik begrijp het dan nog steeds niet, want 13.nogwat is nog steeds geen 77.6
 
de nat test zegt dat de het 20 seconden is geprobeerd, maar de poort dicht is
 
Hoi,

Dus zal je in je modem/router een poort moet forwarden.

Modag
 
hoe zou ik die poort kunnen forwarden of openen en welke poort moet ik hebben?
 
hoe kom ik dan achter het ip adres van mijn router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan