downloaden via ABC-bittorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Wanneer ik via het ABC-bittorrent een movie download, duurt dit veel te lang! Na 12 uur dowloaden is er nog maar 11% binnen!?

Instellingen van de torrent staat op een maxium upload rate van 75 kB/s en de max. uploads op 3.

De DL speed is gemiddeld 18 kB/s en de UL-speed 35 kB/s.

Ik draai op XP en heb Chello classic.

Wie weet hoe ik sneller kan downloaden?

groetjes,

Robin

Ten eerste moet je upload op maximaal 3kb zetten, het heeft namelijk geen invloed op je download. Ik zelf gebruik TorrentStorm (http://www.torrentstorm.com/) en download met snelheden van meer dan 100kb.
Vergeet ook niet de poorten in router/firewall open te zetten voor een betere verbinding. (Poort 6881-6889)
Download ook niet al te veel files tegelijk, ook dat brengt je snelheid weer naar beneden.

Veel geluk en wijsheid.......:thumb:

Murdock

Robin Hood, Om poorten open te zetten zal ik toch wat meer data van je willen hebben:

Zit je achter een firewall (ZoneAlarm o.i.d.)?
En hang je aan een router?

Let wel op, niet alle firewalls en routers zijn zomaar open te zetten. Met ZoneAlarm bijvoorbeeld is het makkelijker met de Pro-versie. Om nog maar over de diversiteit van de routers te zwijgen.

Touwens, voorgenoemde poorten zijn de standaard poorten, beter is 6881-6999

Murdock

Ok

Heb een netwerkje van 2 pc's dmv een crosskabel, geen router. Ze staan nl. in 1 kamer.

Ik gebruik in principe de pc waarop de modemkabel direct op zit. Firewall van xp zelf staat niet ingeschakeld en ik gebruik virusscanner Norton. Heb niet een aparte firewall ingestalleerd.

Is dit genoeg informatie?

Robin

P.S. Heb prgr. AIDA, mocht dat helpen om info te vinden.

Bedankt, maar ik wil eerst na kunnen kijken welke poorten er nu open staan. Ik weet niet waar ik dat kan bekijken en evt. wijzigen.

Robin

Het internet op gaan zonder firewall is vragen om problemen. Zelf je virusprogramma kan niet alles.
Geloof me, ga naar http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp en download de freeware firewall.

Nou weet ik het niet helemaal zeker (ik werk zelf met ZoneAlarm Pro) maar ik geloof niet dat je daar de poorten apart open kan zetten. Je zou misschien de pro-versie van iemand kunnen 'kopen' , want illegaal downloaden mag natuurlijk niet.

Mocht je pro hebben kijk dan op bijgaand plaatje.

Good luck :thumb:

Murdock

Bijlagen

• zonealarm.jpg
    zonealarm.jpg
    87 KB · Weergaven: 30
Een collega van mij download zonder firewall supersnel (sneller dan ik) met het ABC bittorrent.

Mijn pc is nieuwer en sneller, daarom dacht ik dat het aan een bepaalde instelling lag, die het downloaden sneller zou kunnen maken.

Firewall gebruik ik niet, want ik speel regelmatig online games.

Robin:confused:

Robin Hood schreef:
Instellingen van de torrent staat op een maxium upload rate van 75 kB/s en de max. uploads op 3

Je kan je download snelheid niet vergelijken met een ander, het ligt nml aan de bit-torrent site waarvan je download, hoe meer seeders des te sneller hij wordt + de max download snelheid jou provider is mede afhankelijk + de juiste bit-torrent software, bvb Bit-Tornado of abc.

En zet de upload niet op 3kbs, dat is kinderachtig.
hou de up en download gewoon op een, waarom moet een ander alles seeden.
Als je download moet je ook naar een ander uploaden, dit is niet op jouw bedoeld maar geld voor alle torrent gebruikers.

groetjes speedtouch

Speedtouch en Robin Hood

Kinderachtig of niet, maar met Chello classic (heb ik zelf ook) is maximale upload 35kb. En als je die vol laat gaan, knal je download gigantisch naar beneden.
En die 2 mensen in de wereld die Torrent 1 op 1 hebben staan hebben hoogstwaarschijnlijk geen Chello.

Je kan om wroeging te voorkomen natuurlijk wel je complete download laten staan om te delen, dus niet gelijk weg halen na complete download.

En inderdaad is de downloadsnelheid sterk afhankelijk van de gebruikers die online zijn.

Met TorrenStorm (die ook meerdere clients ondersteunt) zie je bij de LED's of je poorten goed open staan (hij wordt namelijk groen), kijk voor meer info op hun site.

Murdock

Mad-Murdock schreef:
Je kan om wroeging te voorkomen natuurlijk wel je complete download laten staan om te delen, dus niet gelijk weg halen na complete download.
:thumb: Dat vind ik beter overkomen dan aanraden om de upload laag te zetten.

Maar ik vind het wel vreemd dat je download zakt als je de upload hoger zet.
Ben nu een film aan het downloaden download snelheid is 180kbs, deze blijft constant of ik nu de upload zet op 3kbs of unlimited.
Het enige wat van invloed kan zijn is als je met meerdere pc in een thuis-netwerk gelijk download.

groetjes speedtouch

Dat is zeker vreemd. Ik ben nu bezig om een game te downloaden, die 29 seeders heeft en al 229 keer gedownload is.

Zelfde probleem! Gisteren een doe het downloadtest gedaan van Chello en dit is de uitslag.

Download snelheid Datum + Tijdstip file size duur in seconden
1428.15 KBit/sec 2004-07-13 13:06:43 5242880 27.86

K staat voor 1024. dus KByte is 1024, gelijk aan 8192 bits.

en toch download mijn pc traag!

Robin

:(

Laatst bewerkt:
Robin,

Je maakt een reken foutje, 1 Byte = 8 bit

Jou download snelheid is dan 1428 : 8 = 178 KByte/sec

Doe de test eens bij http://www.speedtest.nl ipv chello

Heb je al eens geprobeerd om met een andere bit-torrent progje te downloaden, hier zit nml ook verschil in.

De hoogste bit download snelheid haal je bij suprnova, omdat deze heel veel gebruikers heeft.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan