Downloadsnelheid Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels2109

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
25
Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag. Ik hoor van veel mensen dat ze een snelle downloadsnelheid hebben (naar mijn mening dan) van bijvoorbeeld 1,5 MB/s of 800 KB/s of wat dan ook (naar mijn mening snel genoeg). Ik heb een abonnement bij tele2 van 20 Mbit en ik kom maar aan de 480 KB/s. 20Mbit is het snelste abonnement van tele2, dus vraag ik me af waarom ik maar tot de 480 KB/s kom. Zo langzaam is het niet, maar als het sneller kan zou dat mooi zijn!

Zijn er meer mensen die tele2 gebruiken, zoja welke downloadsnelheid behaal jij?

groet,
Niels
 
Dat is het reclame truukje, TOT 20 mbit. Dus de volle 20 mbit krijg je mischien niet omdat de verbinding tussen jou en de centrale niet goed loopt. Ik heb thuis ook 20 mbit en krijg maar 8 mbit binnen.
 
als je tot 20 Mbit hebt, kan je alles verwachten tussen 0 en 20 Mbit.
Jou 480 KB/s vind ik daarom niet zo snel. ( je verwacht toch zeker wel de helft van de aangeboden snelheid).ik heb 8 Mbit bij ziggo en kom vaak makkelijk tot 4 Mbit qua downloadsnelheid.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=283576

wat leesvoer.
 
Mijn downloadsnelheid varieert van 12 - 16 Mbit, upload 800 Kbit. E.e.a. is o.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale en de snelheid waarmee de andere kant uploadt.
 
ik haal 1500 - 1650 kb met de 20mb . (downloads via eweka newsgroupen)
Maar je moet wel je register aanpassen met mtu tooltje (www.speedguide.net) .
En in mijn geval heb ik mijn download pc direkt op modem staan en de andere gezinsleden gaan via een switch .
Via switch haalde ik max 1200kb.
Online games doe ik niet dus dat zou ik niet weten of je het anders zou moeten instellen
 
ik haal 1500 - 1650 kb met de 20mb . (downloads via eweka newsgroupen)
Maar je moet wel je register aanpassen met mtu tooltje (www.speedguide.net) .
En in mijn geval heb ik mijn download pc direkt op modem staan en de andere gezinsleden gaan via een switch .
Via switch haalde ik max 1200kb.
Online games doe ik niet dus dat zou ik niet weten of je het anders zou moeten instellen

Als het echt werkt, ga ik het thuis ook proberen :D (GTAIV moet sneller :D)
 
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik heb gekeken hoever in van de centrale lig en dat is 1792m en met welk MTU tooltje kan ik mijn register aanpassen want kan niks op speedguide.net vinden daarover?
 
Ik zit op 150 meter van een centrale en ik haal 17Mbit van de 20Mbit
Hoe verder je van de centrale bent hoe meer de effectieve snelheid naar beneden gaat
 
Ik zit op 150 meter van een centrale en ik haal 17Mbit van de 20Mbit
Hoe verder je van de centrale bent hoe meer de effectieve snelheid naar beneden gaat

Denk niet dat ik dicht bij een centrale van Telfort zit (Ossenzijl. Zoek gerust voor mij op :))

Maar inderdaad afstand maakt ook nog uit :eek:
 
Ik heb zojuist met de klantenservice van tele2 gebeld en de man die mij hielp vond het vreemd. Hij zei dat de downloadsnelheid sowieso hoger moet zijn. Hij heeft ook de afstand van mijn huis naar de centrale gecontroleerd en daar zou het niet aan kunnen liggen. Hij vroeg of ik nog wilde controleren of de telefoonaansluiting wel minder dan 2 meter bij mijn modem lag en dat is dus zo; die afstand bedraagt nog geen meter. Verder zou ik nog moeten kijken of er spyware en virussen op mijn PC staan, dat zal ik dus maar eerst eens gaan doen.

Ik laat het nog weten!
 
Voor zo ver ik weet hebben virussen niet de mogelijkheid om je internet verbinding super traag te maken (serieus. Had hier een computer met dikke 150 infecties. Geen traag internet)
 
Voor zo ver ik weet hebben virussen niet de mogelijkheid om je internet verbinding super traag te maken (serieus. Had hier een computer met dikke 150 infecties. Geen traag internet)

Ok, toevallig heb ik gister nog heel mijn PC gescand tegen virussen en de gevonden virussen verwijderd. Dat hielp inderdaad niets. Net heb ik ook Hitman Pro gedraaid en die vond spyware en heeft die verwijderd. Maar dit hielp niks. Weet iemand meer af van dat mtu tool gebeuren?
 
ik haal 1500 - 1650 kb met de 20mb . (downloads via eweka newsgroupen)
Maar je moet wel je register aanpassen met mtu tooltje (www.speedguide.net) .
En in mijn geval heb ik mijn download pc direkt op modem staan en de andere gezinsleden gaan via een switch .
Via switch haalde ik max 1200kb.
Online games doe ik niet dus dat zou ik niet weten of je het anders zou moeten instellen

Ik ga sowieso nog bellen morgen met de klantenservice van tele2, maar dit heb ik dus nog niet geprobeerd. Waar op de site staat dat mtu tooltje? deze wil ik graag eens proberen misschien dat het helpt!
 
Tele2 bied TOT 20Mbit aan. dit is een variabele tussen 4Mbit en 20Mbit. Daarnaast is je snelheid gecapped (begrensd) op 15Mbit. Dit gaat er af, als je de telefonie erbij neemt, want telefonie neemt 4Mbit in beslag.
Indien je ook nog televisie hebt, mog je hier ook nog 8Mbit voor afhalen.
Even op een rijtje

1P (Internet) 20Mbit= 4-15Mbit
2P (Internet&Telefonie) 20Mbit= 4-16Mbit
3P (Internet&Telefonie&Televisie) 20Mbit= 4-8Mbit

Ow, en de ENIGE betrouwbare snelheidstest die Tele2 hanteert is het bestandje van 1 van hun servers. Hier de link: www2.tele2.nl/100mb.bin (ja, www2!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan