Draadjes teveel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hallo iedereen !!

Weer een probleempje met m'n computer bouwen: ik heb draadjes over en ik weet niet waar ze naartoe moeten...
De draadjes komen in m'n comp aan de voorkant uit de kast en moeten in m'n moederbord, maar ik weet niet op welke pinnetjes...
Dit staat er op de draadjes: ground, +5V, -D, +D.
Dit is een bundeltje draden, waarbij op alle draadjes ook nog een 1 in een cirkeltje staat. Dan heb ik nog eenzelfde bundeltje, maar daarop staat een 2 in een rondje...

Dat KAN in een extra USB aansluiting op je moederbord.
Dan moet die er natuurlijk wel op zitten en je moet weten welke de D+, D- 5V enzo zijn.
Maar heb je inderdaad USB aansluitingen aan de voorzijde van je case zitten?

Dus nu even het boekje van het moederbord erbij pakken en kijken waar en hoe je ze moet aansluiten.

Ook doet m'n computer helemaal niets als ik op de power knop druk, terwijl verder anders er toch goed (denk ik) inzit...

Kijk even op volgende tekening

attachment.php

Laatst bewerkt:
Ok, dat klopt, geweldig !

Maar m'n pc doet 't nog steeds niet... enig idee wat er verkeerd kan zijn, of kan dat in feite alles zijn?

Het lijkt erop dat je de aansluitingen van de main jumper niet goed hebt zitten, zoals power light, hdd light, reset button en dergelijke. Kijk eens in je boekje, daar moet het in staan. Welke kleur hebben die kabeltjes?

Hmmm, ik heb alles geprobeert wat er op die site staat, maar het enige wat er gebeurt is dat de koeler op m'n cpu een heel klein stukkie draait en dan niks meer, alleen stilte, geen lampjes die branden...niks...

Is je voeding wel krachtig genoeg voor je pc?

weet ik niet zeker: 300w voeding voor een amd athlonxp 2400, een geforce4 ti, 512mb RAM, 80gb harde schijf enz?

300w moet voldoende zijn.
De gekleurde draadjes van de Power switch, HDD led, enz aangesloten de + op je moederbord?

Al geprobeerd met je handleiding de Bios te resetten?(jumper)
IDE- en floppy-kabel goed om aangesloten?
(rode draadje pin 1)

Floppy heb ik er net uitgehaald, alleen vga kaart, hdd en moederbord zitten nog aangesloten...
Verder alle draadjes goed aangesloten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan