Draadloos en kabelinternet via één modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cielkuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
3
Ik wil graag via de pc èn via de laptop internetten. Dit gaat niet met mijn huidige modem. Ik heb mijn internetabonnement van hetnet. Is het mogelijk dat ik een modem aanschaf dat zowel het internet via de pc (dus met kabeltje zeg maar) en draadloos internet via de laptop? En zo ja, moet ik dit via modem via de provider aanschaffen, of kan ik daarvoor elk willekeurig modem aanschaffen.Ik wil dus met één modem kunnen internetten met zowel de pc als met de laptop.
 
Hoi,

Ik weet niet hoe lang je al bij hetnet zit, maar je zou kunnen overwegen je huidige adslmodem (kennelijk niet draadloos) te kunnen laten vervangen door een draadloze bij hen:

http://www.hetnet.nl/SnelSurfen.htm

Voordeel is, dat je dan alle support zou moeten krijgen als er problemen zijn.
Koop je een aparte router (nodig voor wat je wilt) dan is de support nihil als je problemen hebt.
 
Draadloos en kabelinternet via één modem

Hoi Teun,

Ik ben me nog aan het bekijken wat ik voor een abonnement wil. Misschien ga ik wel helemaal weg bij hetnet. Maar evengoed bedankt voor je tip!

Het is dus wel mogelijk, om via één modem zowel draadloos als niet-draadloos te internetten?
 
Hoi Teun,

Ik ben me nog aan het bekijken wat ik voor een abonnement wil. Misschien ga ik wel helemaal weg bij hetnet. Maar evengoed bedankt voor je tip!

Het is dus wel mogelijk, om via één modem zowel draadloos als niet-draadloos te internetten?

Ja, dat is dus een combinatie modem (voor je internet) / router (voor de verbinding tussen je interne computers en het internet), zoals die in de link staat aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan