Draadloos geen internet, wel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebopski

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb een probleem met m'n draadloze internet. Al vele fora ben ik langsgegaan om met de daar al aanwezige antwoorden mijn probleem zelfstandig op te lossen. Zonder resultaat. Daarom plaats ik hier mijn vraag in de hoop een maatwerkoplossing te kunnen ontvangen.

* Ik heb internet van @home met een Arris modem en een Netgear draadloze router inclusief bijpassende USB Adapter
* Bedraad kan ik prima internetten
* Mijn laptop heeft een prima verbinding met de draadloze router
* Echter kan ik geen internetpagina's opvragen, het grote probleem

* Wat vreemd is dat Windows een verkeerd IP adres vindt, te beginnen met 169. Hierdoor staat er dat ik Geen of Nauwelijks Internetconnectiviteit heb. Als ik vervolgens manueel het goede IP-adres invoer, 192.168.1.X, dan heb ik perfecte verbinding. Alleen is het zelfs dan nog niet mogelijk om internetpagina's op te vragen.

Voor zover ik weet heb ik alles volgens het boekje geinstalleerd, ook het invullen van de computernaam (CC etc.) heb ik goed gedaan.

Hoe kan ik nu alsnog draadloos internetten?

Hmm routerlogin.com/basicsetting kom ik niet in maar wel bij routerlogin.com/welcome.

Dan moet ik daar m'n computernaam invullen en als ik op voltooien klik zou ik moeten kunnen internetten maar dat werkt niet.

Overigens kan ik wel als ik 192.168.1.1 intype bij de adresbalk komen bij een soort routerlogin merk ik, maar levert ook niet veel op daar.

Nog tips?

in de link net de handleiding staat het login en password om de draadloze router te komen en daar kan je zien of de instellingen goed staan. probeer eens het volgende :

START -> UITVOEREN -> tik CMD. Dan krijg je een zwart scherm met een blinkende cursor. Dan typen : ping www.google.com om te zien of je ub erhaupt verbinding naar buiten hebt,

Een andere oorzaak kan zijn de firewall
Welke firewall heb je??

Nog even een toevoeging.

Als ik het IP adres 82. XX.XXX.X dat ik krijg bij de router smartwizard manueel invoer bij IP adres instellingen dan heb ik verbinding, maar ook dan kan ik geen internetpagina's invoeren. Bij Account Name bij de online router smartwizard heb ik de goede CC naam ingevuld.

Ook voor kenners zal dit geen makkie zijn heb ik het idee. Ik heb m'n firewall uitstaan, misschien dat ik zonder dat ik het weet ergens anders nog een andere firewall aan heb staan, maar dat lijkt me sterk.

Tips?

Ah je had al gereageerd zie ik.

Ok de ping nakijken is niet gelukt. Om 1 of andere reden kan ik al tijden niet in de cmd typen, werkt gewoon niet.

Misschien dat het dan toch aan een nog openstaande firewall ligt. De windows firewall is uit. Verder zie ik in m'n proceslijst nog een guard.exe staan die ik niet uit kan zetten. dit bestand hoort bij de Ewido antispyware. Verder weet ik niet of ik nog andere firewalls heb. Als ik de windows firewall aanzet dan verschijnt er bij het internetverbinding icoontje een slotje, zet ik hem uit dan gaat dit slotje weg. Dit zou aanleiding zijn om te denken dat er geen firewall is als windows firewall uitstaat.

welke beveiliging heb je op de draadloze router ingesteld? WPA?? klopt de beveiligingskey 100%. Uit eigen ervaring:evil: :evil: :evil: weet ik dat hier nog al wat problemen mee kunnen ontstaan

WPA Inderdaad. Dat werkt prima. M'n huisgenoot kan prima draadloos internetten, maar ik dus niet.

Ik heb speciaal service pack 2 van windows geinstalleerd omdat de router WPA beveiligd was en service pack 1 alleen WEP kan lezen

Wordt er nog niet veel wijzer van. Ik kan in elk geval in de online router configuratie komen, maar goed geen succes nog.

Moet nu even weg, check later ff weer op dit forum. Tips blijven welkom!

volgens mij is de encryptie anders wpa-sek

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een quick fix:
Stel op je netwerkkaart een vast ip-adres in van de 192.168.1.x reeks, zoals je al een keer succesvol hebt gedaan. Bijvoorbeeld 192.168.1.9
Zet als default gateway in: 192.168.1.1
Zet als DNS server in: 192.168.1.1

dan maar zonder automatische toekenning van een ip-adres, maar dit zou moeten werken, als de gegeven informatie van de poster klopt (dus dat de router 192.168.1.1 als adres heeft).

Overigens is het van belang dat je zeker weet geen verbinding met de router van de buren/omgeving te hebben, en echt met je eigen router. Zijn je instellingen m.b.t. SSID (=de draadloze netwerknaam) en WPA code correct ingegeven, dan zou dat het geval moeten zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog altijd hetzelfde probleem. Ook de encriptie moet in orde zijn.

Ik begrijp er niks van, eerder kon ik via een Speedtouch adapter bij m'n ouders wel draadloos internetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan