draadloos internet aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst heb ik het ingesteld bij iemand met Planet. Een belletje was toen wel noodzakelijk.

Gaat om bepaalde type en snelheid v/d router.
Als je het zelf weet is het ook goed natuurlijk.

hmz nou ik kom niet verder dan het aanslutien van de hardware ;) :confused:

deze handleiding zit erbij:
ftp://ftp.linksys.com/international/qinstalls/wag54g_uk_qi.pdf

bij stap 2 loop ik gelijk vast.. wat moet ik nou doen wanneer de boel is aangesloten? de lampjes branden dus dat lijkt in orde. maar wat moet ik nu instellen enzo? :rolleyes: :confused: :confused:
misschien heb ik ff dat opstapje nodig om het verder wel te laten lukken ;)

gr.

Het gaat erom dat je in het "routerconfiguratiepaneel" komt zeg maar. Deze kan je 9 v/d 10 x benaderen door in je webbrowser een IP in te typen dat gegeven is.

Zie ook de handleiding:

Open your web browser. (You
may get an error message at
this point. Continue following
these directions.) Enter
http://192.168.1.1 in the web
browser’s Address field. Press
the Enter key.

Daar moet je gaan configureren.

Mooi dingetje trouwens :thumb:

ja, dat snap ik. maar als ik dat intyp krijg ik zon verbindingschermpje om verbinding met internet te maken....

gelukt

nou het is gelukt!! :D

zoals je ziet. ik ben nu online via mn nieuwe modem. eerst deed ie het niet, maar na wat instellingen veranderen kwam ik zowaar op een site.

nu de beveiliging e.d. nog. maar ik kan tenminste online nu.

bedankt voor de hulp. ;)

ps. internet is 10x sneller voor mn gevoel. kan dat kloppen? heb adsl-comfort. dat is tegenwoordig al ziekelijk snel (2,2mbps) maar dit is nog sneller :)

hey nog 1 vraag (sorry voor het "gezeur" maar heb hulp wel nodig aangezien het niet in de handleiding staat):

heb de adapter in mn laptop. dat werkt allemaal.
hij vindt dan een draadloze netwerkverbinding, daarmee kan ik verbinden via zo'n key die ik had ingesteld. maar die verbinding valt steeds weg.
ook kan ik em niet vinden op de gewone pc.
moet ik em ergens aanmelden? waar moet dat?

alvast bedankt

mja had ff de boel opnieuw geinstaleerd en nu blijft ie wel verbonden.

maar wat moet ik nu doen al wil ik de computers met elkaar verbinden? want ik kan met de laptop ook nog niet op internet... kom er niet uit :confused:

Kan je het beste even gaan testen of de laptop een verbinding heeft. Het commando "ping" is hier handig voor.

Ga naar start > uitvoeren
type daar "cmd" en click OK

type daar het commando:
ping 192.168.1.1
als je bij de statistieken 100% verlies krijgt, is er iets mis met de verbinding met het accesspoint

als het allemaal goed gaat probeer:
ping 195.121.255.168
dit is een ip adres op het internet (van www.planet.nl), als je dit goed kan pingen heb je in ieder geval communicatie met het internet

werkt dat ook probeer ten slotte:
ping www.planet.nl
gaat dit ook goed dan zou je moeten kunnen internetten

voorbeeld van de output van ping als ik mijn accesspoint ping (mijne heeft ip adres 192.168.100.3 en ik heb een engelse Windows versie):

Code:
C:\>ping 192.168.100.3

Pinging 192.168.100.3 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.100.3: bytes=32 time=9ms TTL=64
Reply from 192.168.100.3: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.100.3: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.100.3: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.100.3:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 9ms, Average = 2ms

op mn gewone pc werkt dat allemaal goed.

mn laptop vindt nu zelfs geeneens een draadloos netwerk... apart. zomaar opeens

oke. hij geeft nu aan dat hij verbinding heeft met de router. signaalsterkte e.d. is uitstekend. maar wanneer ik ga pingen staat er dat doelhost niet bereikbaar is

probeer in hetzelfde commandovenster eens het commando ipconfig te geven. Dan kan je zien of je een ip adres hebt:

Code:
C:\>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.6
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.3

ok dat zit op mn laptop niet goed, gewone pc wel.
hierdoor krijg ik dus geen verbinding ? hoe moet ik dit instellen en waar? (jajaja, leek op netwerkgebied:))

Wat krijg je precies te zien bij ipconfig op de laptop?

je kan het commando
ipconfig > \ipconfig.txt
geven om de uitvoer naar het bestand C:\ipconfig.txt te schrijven, zodat je het makkelijk kan openen in kladblok ofzo en de uitvoer hier dan kan plakken

je zou ook eens kunnen proberen om een vast ip adres in te stellen op de draadloze netwerkkaart, bijvoorbeeld 192.168.1.99. Weet je hoe je dit doet?

zo, een paar dagen vakantie hebben me blijkbaar goed gedaan. kwam gisteren thuis... en opeens wist ik het!
laptop moet je ook instellen via de gateway...dus dat ip adres van de gateway intypen in je browser, internet (isp) instellingen invoeren... en zie hier: surfen vanuit de huiskamer is een feit!

het enige wat er nog aan schort nu is een netwerkverbinding tussen de laptop en desktop pc. maar daar kom ik wel uit. :)

mooi dat het werkt :) succes met het netwerk en als het niet lukt meld je maar weer ;)

ok dan meldt ik me weer :D ;)

heb ook gewone pc via windows xp zelf, zo'n thuisnetwerk laten instaleren. (ben nooit fan van die wizards, maargoed) en dit vervolgens ook gedaan op laptop, maar toen kon ik bij de laptop internet niet meer op. dus daar maar weer een systeemherstel overheengedaan (was toevallig net aangemaakt)

dus... wat doe ik (nu weer) fout? (van fouten leer je, zeker in dit geval ;) )

volgens mij stellen die wizards ook IP instellingen en dergelijke "automatisch" in... dat staat dan dus weer verkeerd... Als het goed is kan je gewoon een map delen op de laptop en die aanroepen op de desktop met:

\\ipadres_laptop\mapnaam

Edit: map delen kan via rechtermuisknop > delen en beveiliging

ja klopt, ze stellen de boel automatisch in. kan je die ip adressen e.d. ook vast zetten?

(ga nu ff dat testen wat je net zei)
[edit] lukt niet :) [/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan