draadloos internet en internet via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toon1957

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
goedemorgen

als ik speedtest doe is de upload snelheid perfect 12.10 mbps
de downlaud snelheid is echter 4,1 Mbps waar ik 120 zou moeten kunnen halen
dit is op de laptop.

als ik de kabel op andere pc doe haal ik 110 Mbps downlaud
en 12.30 Mbps als uplaud

ik heb windows defender uitgeschakeld om te kijken of dit verschil zou maken blockade ofzo maar er is geen verschil

het problem zit hem dus volgens mi in de laptop

wie kan mij helpen ?
ik heb Horizon van UPC power pakket

met vriendelijke groeten A van de Berg

Laatst bewerkt:
Er staat boven, als titel, draadloos en internet via kabel.

Begrijp ik daar uit dat de laptop draadloos verbonden is?
Als dat het geval is is het mysterie opgelost.
Draadloos haalt nooit de snelheid van bedraad internet. Daar is niets aan te doen.

dat klopt maar hij haalde eerst draadloos toch wel 80Mbps en nu maar rond de 4.0 Mbps
4.0 Mbps halt hij draadloos maar ook als ik hem via de kabel aan sluit maakt helemaal geen verschil.

Laatst bewerkt:
Er staat toch niet een zware download aan? (Windows update, cloud synchronisatie, bittorent, etc.)

wat is de provider?
welke windows betreft het en zijn de windows op de laptop en de PC dezelfde?
Welke router?

Dit soort problemen is zoeken naar een naald in een hooiberg.

Goed, hier wat acties:

Doe eens een herstart van de router (stroom eraf, 30 sec. wachten, stroom er weer op.)

Heb je al gekeken of andere UPC klanten dit probleem ook hebben?

Wat is er veranderd zins een week? Is er soms een update van UPC geweest (ik lees veel problemen bij UPC na een laatste update).
Kijk eens in geinstalleerde software. Maak daar ook de windows updates zichtbaar en laat dan de display op datum laatste vernadering zien. Dan kan je zien of er een week geleden nieuwe zaken geinstalleerd zijn en wat dat dan is.

Download en run een tool als Wireshark https://www.wireshark.org/download.html
Hiermee kan alle netwerkactiveit bekeken worden. wellicht dat er dan ineens iets opvalt (een bepaalde activiteit die alle bandbreedte opslurpt).

Een andere tool is Neteagle om de performance te verbeteren: http://download.cnet.com/NETEagle/3000-2155_4-10646103.html

ik ga even langs bij iemand die veel verstand heft van computers
heb herstart gedaan er lopen geen slurpende downlauds
upc gebeld alles nagekeken het moet in de laptop zijn een instelling of blokkade

groeten A van de Berg

het probleen nog niet verholpen

goedemiddag

de down laud word op de een of andere manier op de laptop geblokeerd zou 120 moeten zijn maimaal maar is 3,24
de up laud snelheid is perfect

wie o wie weet de oplossing

gelukkig en gezond nieuwjaar allemaal !

Laatst bewerkt:
Samen met dnties hebben we diverse zaken gedaan:
a. Driver geupdate van de wifi adapter. Dat leverde geen resultaat
b. Met Adwcleaner diverse toolbars etc. verwijderd. Dat leverde geen resultaat
c. In de Eigenschappen van de wifi (en bedrade) verbinding een "accelerator" verwijderd, die zichzelf als network service erbij had gezet. Hierna was de (wifi-)download snelheid opeens richting de 40 mbit/s.
De naam van die accelerator is: AppEx Networks Accelerator.

Toon.

Kennelijk zat het probleem dus in die Appex Networks Accelerator.
Maar hoe is dat te zien in de "Eigenschappen"? Welk onderdeel van Eigenschappen moet in gekeken worden om dat te ontdekken (Bronnen?).
Ik zou dat graag weten voor het geval ik ook eens zo iets tegen kom.

@srpchulp:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de verbinding waar het om gaat (in dit geval was het de wifi verbinding) en kies Eigenschappen
Kijk bij "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" naar zaken die NIET standaard zijn, dus in dit geval viel mij die accelerator op.
Die heb ik (eerst) uitgevinkt en toen weer die speedtest gedaan. Toen was de snelheid al meteen goed.
Dus daarna weer hetzelfde gedaan, die accelerator aangeklikt en gekozen voor Deïnstalleren.

Overigens bleek die accelerator door AMD (mee-)geleverd te worden: link
maar heeft een averechts effect, zo blijkt.

Tijs.

Bedankt dnties.
Ik sla het op in mijn map "netwerkproblemen" :-)

Op de link van mijn laatste posting staat ook een link naar een whitepaper.
Ik zou vermoeden dat als Toon en ik ons met de profielen hadden beziggehouden waar in die whitepaper over geschreven wordt dat we het probleem ook zónder het verwijderen of uitvinken van de accelerator service hadden kunnen fixen.

Anderzijds: Ik denk niet dat een generieke Internet-gebruiker zoals Toon veel (direct) nut heeft van een QoS service zoals die AppEx Networks Accelerator, en nu hoeft hij zich niet (meer) met die profielen bezig te houden omdat de service gedeïnstalleerd is.

Tijs.

hartelijk bedankt voor alle hulp en het is vakundig opgelost !

een goed begin van 2015 .

mijn dank is groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan