Draadloos internet met SMC router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,
Sinds kort ben ik overgestapt van Chello naar ADSL (xs4all) en heb ook meteen een draadloos netwerk aangelegt via een router ( SMC Barricade 2804WBR ), in de andere computers ook kaarten gedaan van SMC.
Nu werkt alles goed ( internet delen - netwerk ) alleen heb ik 1 groot probleem.
Ik speel graag online op de site van gamesquare maar na een tijdje wordt de verbinding met de server verbroken. Er wordt dan vermeld dat ik of achter een firewall zit of dat de poort 7101 niet openstaat.
Kennissen hebben inmiddels de firewall van de router en van XP uitgezet en de poort in de router open, toch blijft het probleem.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Uizetten van de firewall in de router lijkt me niet echt de oplossing,want je zet je voordeur open voor iedereen die maar binnen wil komen.Je zou poot mapping moeten toepassen voor alleen die poorten die open moeten staan.
Heb je toevallig ook SP2 geinstalleerd ?

Kijk verder hier maar even:

http://www.gamesquare.nl/gamesquare/help/proxy/index.shtml

Firewall staat inmiddels weer ingeschakeld en zoals mij gezegd is staan de goeie poorten open, maar probleem blijft zich voordoen.
Ik heb sp 2 niet geinstalleerd omdat ik daar problemen mee heb met andere progamma's op de computer

Heb je wel toegang gegeven in de router via poort mapping en in je evt firewall op je computer ?

Zoals ik ook in mijn 1ste vraag aan heb gegeven is dit allemaal gebeurt, firewall van XP staat uit, heb geen andere firewall dan van mijn router, deze is inmiddels ingeschakelt

Geplaatst door Harma
Zoals ik ook in mijn 1ste vraag aan heb gegeven is dit allemaal gebeurt, firewall van XP staat uit, heb geen andere firewall dan van mijn router, deze is inmiddels ingeschakelt

Nou er is wel een verschil tussen alles uit zetten en bepaalde poorten definieren.Maar ok,blijkbaar werkt het nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan