(Draadloos) internet probleem!!!! Help please!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marije1981

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2004
Berichten
37
Hoi Helden van het Helpmij forum;

Mijn probleem / vraagstuk;

* Ik heb internet via chello classic.
* Een linksys router (wireless broadband router) wrt549v5, 2.4 GHZ,
* modem (via chello) motorola
* 1 vaste computer (met kabel aan router), 2 laptops (draadloos)


Ik heb al heel erg lang draadloos internet gehad tot op een mooie dag mijn router kapot ging. een nieuwe gehaald (bovenstaande) en sindsdien problemen. Alles is correct geinstalleerd. Internet via kabel werkt, maar draadloos valt continu uit.
Dus alle computers met kabel aangesloten (via router) en alles werkt. MAAR om het half uur valt internet weg. Als ik dan de stroom van de router haal en deze na 10 sec weer aansluit doet internet het weer.

Heel vreemd en heel irritant. Ik was het vandaag zat en heb de router gereset, ik heb de vaste computer eerst direct aangesloten op de modem (vooralsnog geen probleem) en heb mij weer aangemeld bij chello (wachtwoord etc opnieuw invoeren) Vervolgens kabel computer naar router (stroom router uit), kabel router - modem. en stroom aangesloten.

Ik heb met ipadres (?) weet niet of ik het goed zeg.. in de internetexplorer naar de settings van de router gekeken, en het MAC adres gekloond. Ook staat het ip-adres niet op static maar dynamisch, maar chello werkt met dynamisch dus dit zo laten staan.

Vervolgens had ik draadloos internet met beide laptops en de vaste computer werkte ook.. Na een half uur ciel het draadloos netwerk weer weg en kan ik absoluut geen verbinding meer maken en moet ik weer gebruik maken van kabels.

Volgens chello kan het ook een storing zijn in huis, maar ik heb verder geen grote apparaten staan en als test zelfs de tv uitgezet voor een week, maar niets hielp..

Wie oh wie kan mij met dit vreselijke probleem helpen??? Alvast heel erg bedankt..

Groetjes Marije
 
marije1981 zei:
Vervolgens had ik draadloos internet met beide laptops en de vaste computer werkte ook..
Hoe zit dat met de normale netwerkverbinding, is je netwerkverbinding ook weg na verloop van tijd? ("zien" de pc's mekaar dan nog wel).
Misschien is het ook handig om een screenshot van je router configuratie mee te sturen? (daar ben je helemaal vrij in natuurlijk).
 
he hallo..

nee de netwerkverbinding is ook weg en kan niet in andere computers (zie ze ook niet) terwijl ik dat voorheen wel kon..

in bijlage screenshot van router instelling
 
oh volgensmij is de blijge mislukt.. hoe doe ik dit? of werkt hij nu wel.. ik heb onderaan bij reageer op vraag het bestand geupload.. maar zie hem niet staan in antwoord..
 
dan maar in twee delen, hij was te groot..

deel 1
 

Bijlagen

  • screenprint in word.doc
    95 KB · Weergaven: 23
marije1981

Sla je screenshot op als jpg. Is je bijlage dan nog te groot gebruik dan knippen en plakken en sla dit ook op als jpg <100KB :)
 
Laatst bewerkt:
is nog steed te groot.. heb het hierboven al even snel in word gedaan in 3delen.. lukt dat zo ook? ik heb geen photoshop hier, dus kan geen afbeeldingen kleiner maken etc.. dus dan maar even zo in word
 
l.slaats. zei:
marije1981

Sla je screenshot op als jpg. Is je bijlage dan nog te groot gebruik dan knippen en plakken en sla dit ook op als jpg <100KB :)
Graag, Word is voor jpg-bestanden ook niet zo geschikt, of plemp je shot op http://www.imageshack.us daar kun je qua grootte max 1,5mb op kwijt. :)
 
hoi marije

als je inderdaad een wrt54g v5 hebt (kan je aan de onderkant van de router zien op een stickertje) dan zou ik de firmware eens upgraden. je hebt nu de allereerste firmware draaien en die versie inclusief de update daarna waren nogal buggy (niet stabiel)
de laatste versie zou alle problemen op moeten lossen
kijk even hier:
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Download_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1136592131727&packedargs=sku%3D1125730904006&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

installeer de nieuwe firmware via een vaste verbinding met de router (kabel) en ga dan nog eens proberen
 
Controleer ook nog even het tabblad "access restrictions" of daar niet één of andere gekkigheid ingesteld is.
 
heb de upgrade geinstalleerd, nu eens proberen of hij het draadloos doet..

ik heb trouwens niets raars kunnen vinden bij de acess restrictions, maar zal voor de zekerheid een screenprint maken..
 
draadloos netwerk werkt nog steeds niet, hij ziet zelfs geen netwerkverbinding..
 
hierbij screenprint van acess restrictions
 

Bijlagen

  • lynx.jpg
    lynx.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 36
marije1981 zei:
draadloos netwerk werkt nog steeds niet, hij ziet zelfs geen netwerkverbinding..
heb je alle instellingen van de router op default staan en zo ja
heb je al een netwerkadres gemaakt (dus een naam verzonnen beveiliging ingesteld wachtwoord via wpa of wep?)
 
ik heb geen naam via wep ofzoiets.. dat had ik wel maar router is gereset.. wat bedoel je moet default.. waar kan ik dat zien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan