draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldozerdude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
4
hallo allen,

ik heb laatst een netwerk kaart gekocht voor draadloos internet te ontvangen
ik heb deze zorgvuldig geplaatst en de software geïnstalleerd! nu kan mijn kaart de netwerken wel vinden maar als ik mijn WPA key intoets kan hij geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk!

hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt voor de reacties:thumb:
 
plaats je pc, eens dichter bij je modem, router..
controleer of je wel de goede WPA key hebt gebruikt, (inc. hoofdletters)
WPA staat meestal op onderkant van je modem
 
plaats je pc, eens dichter bij je modem, router..
controleer of je wel de goede WPA key hebt gebruikt, (inc. hoofdletters)
WPA staat meestal op onderkant van je modem

Hallo.
hoe kom je erbij dat de wpa meestal op de onderkant van het modem staat.
WPA beveiliging is een code die je zelf verzint en ingeeft in het modem voor de beveiliging.
Wat op de onderkant van je modem staat in het mac-adres van je modem.
Dit heefyt niets met de beveiliging te maken.

Groetjes Cees.
 
voor de standaard KPN Experia Box staat deze code aan de onderkant van het modem!
 
Heb je beveiliging ingesteld op mac-adres, want dan zou je je mac-adres nog moeten invoeren in je router.
 
ik heb de WPA key op de onderkant van mijn modem staan en die heb ik zeker weten goed ingetyped!

het programma zegt ook niet dat de code niet klopt...
maar zonder ook maar één melding, zoekt hij niet meer naar het signaal en ben ik nogsteeds niet online!

ik dacht het is misschien een idee om het hele zootje weer opnieuw te installeren...
inclusief de kaart eruit en erweer in... maar heeft het dan ook nog zin om eerst het programma de installeren en dan pas de kaart of juist andersom?:eek:
 
ik heb de WPA key op de onderkant van mijn modem staan en die heb ik zeker weten goed ingetyped!

het programma zegt ook niet dat de code niet klopt...
maar zonder ook maar één melding, zoekt hij niet meer naar het signaal en ben ik nogsteeds niet online!

ik dacht het is misschien een idee om het hele zootje weer opnieuw te installeren...
inclusief de kaart eruit en erweer in... maar heeft het dan ook nog zin om eerst het programma de installeren en dan pas de kaart of juist andersom?:eek:

zie je, hij staat wel op de onderkant ;)

heb je een pc die wel met Internet verbonden is? (het is mogenlijk dat je nu op internet van je buren doet, dus ik vraag het maar even)
 
ja die heb ik! en die doet het ook gewoon prima!

de computer staat btw minder dan een meter van de router af...
kan me dus niet voorstellen dat dat het probleem is:p
 
nee dat zal het niet zijn in dat geval,
als het een laptop is even controleren of de WIFI aan staat,

zo niet,,

start > uitvoeren > CMD
typ: ipconfig
en copieër het adres dat achter standaard gateway staat, en typ deze in bij je browser ( op de pc met werkend internet.)
en kijk daar of je WPA aangepast is, daar staat zowiezo de goede...


maal je gebruik van een firewall ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan