Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

redder10

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
26
Hoi,

Mijn zoon heeft een laptop van Sony Vaio. Hij kon altijd goed draadloos op internet.
Sinds een week niet meer. Het knopje op de laptop staat goed. We hebben de router van de stroom gehaald en de modem gereset en toen de stroom van de router er weer op.
Maar het helpt niet. De laptop werkt wel met draad. Wat kan er niet goed zijn.
Iets met de instellingen?
Bij voorbaat dank voor de moeite.

gr
Pauline
 
Laat hem bij een buurmeisje hem erin steken.....

Nee niet dubbelzinnig denken maar ik test liever bij buren of de Laptop of mijn Modem de oorzaak is.

Modem is meestal huur dus als bij buren of vrienden hij wel Wifi kreeg is het de provider...
Anders laptop zoeken, want er zijn tenslotte 2 mogelijkheden en 1 uitsluiten is makkelijker zoeken en voor ons helpen.

Dus vraag een code en probeer of het daar wel werkte, geen misbruik maken dus na afloop wissen.
 
Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat het internet niet beveiligd is met een WEP, of WPA key waardoor hij geen internet uitzendt ;). Als je hem reset dan gaat de beveiliging er af dus probeer er een WEP voor het gemak op te zetten. Succes en kijk maar of het werkt ;).
 
Als je de reset uitvoerde binnen 5 minuten zonder stroom hoorde dit modem Uw ingestelde code te onthouden.

Alleen oudere modems vergeten wel eens deze code.
Ook bij stroomstoring kan dit veroorzaakt worden dus via kabel een nieuwe, gelijk veiliger want als hackers als ik misbruik maken vallen die ook gelijk door de mand.

Als niet helpt dus de buren vragen want zowel laptop als modem kunnen dit veroorzaken.
 
Hoi Emile,

Hij kan het niet meer zien waar het normaal staat. Het staat wel ergens anders.

Hoi Phobix,

Er is destijds wel een beveiliging voor draadloos internet ingevoerd. WEP en WAP enz
gaat mij boven mijn petje.

Hoi Boukatan,
Te veel moeite en ik snap je verhaal niet helemaal, ik ben niet al te technisch.
Aan de draad doet de laptop het wel.

Ik heb intussen bij de plaatselijk computerboer gevraagd en die denken dat het aan de router ligt. Die schijnen ook niet zo lang mee te gaan (misschien verkoop praatje).
Of dat het draadloze gedeelte stuk is. Maar misschien verkooppraatje.

Bedankt,

gr
Pauline
 
trap er niet in, routers kunnen diverse jaren mee.

er is iets met de instellingen van de laptop gebeurt, en niet met de router.
 
Hoi Emile,

De instellingen? Maar wat is er volgens jou dan gebeurd. En hoe moeten we dat herstellen?
Hoop dat je het weet.

gr
Pauline
 
Hoi Emile,

Hij ziet wel andere netwerken, maar niet die van ons.
Die staat wel bij netwerkbeheer, maar kunnen niet verplaatsen of toevoegen kennelijk.

gr
Pauline
 
Als jou eigen netwerk niet te vinden is lijst vernieuwen.
Alle ongebruikte en ooit gevonden verdwijnen en je ziet gelijk wie werkelijk beschikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan