Draadloos netwerk geeft beperkt toegang op willekeurige momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2015
Dag Allemaal,

Allereerst een grote duim omhoog voor alle hulp die jullie geven! :thumb:
Ik kende het forum nog niet, dus ik heb me maar even direct geregistreerd voor mijn probleem.
Hier komt het:

Ik heb een jaar of 2 geleden een laptop gekocht, een Acer Aspire E1-571.
Prachtig apparaatje voor mij, aangezien ik toch eigenlijk altijd op internet surf.
De problemen kwamen een jaar geleden, na de verhuizing.

Ik had een alles in 1 pakket van Ziggo en zat via WIFI verbinding op het internet.
Dat ging goed voor een uurtje of 2, totdat het internet stopte en ik een geel uitroepteken zag staan. "Beperkte Toegang".
Dit bleef maanden zo en ik dacht dat het aan Ziggo moest liggen...
Maar met andere apparaten in het huis heb ik het nooit (TV, Telefoon, Andere laptop, etc.).

Nu ben ik afgelopen weekend weer verhuisd en heb ik supersnel internet van KPN op proef. En ja hoor, ook hier problemen.
Ik kan het uitvallen van de verbinding als volgt (tijdelijk) herstellen:

- Verbinding valt weg
- Plaats in vliegtuigstand (WIFI uit)
- Zet vliegtuigstand uit (WIFI aan)
- Maak verbinding met netwerk

Nu heb ik ook gemerkt dat als ik alle apparaten die op het netwerk zitten uitzet, ik een stabielere verbinding lijk te hebben.
Maar dit laatste kan natuurlijk ook alleen maar goede hoop zijn natuurlijk!
Ik dacht dat het misschien het aantal actieve verbindingen moest zijn, maar ik heb de volgende apparaten die verbinding maken:
- 1 TV (LG)
- 2 smartphones (Alcatel & HTC)
- 2 laptops (Acer en een Packard Bell)

Hebben jullie misschien een idee om het te verhelpen op deze duivelslaptop?
Ik weet weinig van computers af, maar misschien dat dit helpt (is dit de netwerkkaart?:confused:):
Acer Nplify (TM) 802.11b/g/n

Met vriendelijke groet,
Rowan

Als ik het goed begrijp vanaf Google is dat (onder de motorkap) een Intel wifi adapter.
Acer stelt als laatste driver beschikbaar voor W7 32-bit en 64-bit: deze
Voor W8 64-bit: deze
en voor W8.1 64-bit: deze

Alleen die van Windows 8.1 lijkt 'courant' (2014) terwijl de andere drivers van 2012 zijn.

Geen idee welk besturingssysteem je hebt, maar als het W8.1 is, dan zou je die driver van de Acer site kunnen proberen als driverupgrade.

Tijs.

Toch nog een toevoeging: Zou ook een Atheros netwerkkaart kunnen zijn (irritant die zelfbedachte benamingen voor apparatuur van een onderdeel dat van een externe partij vandaan komt).

Je kunt op www.atheros.cz kijken naar nieuwere drivers of op de website van Acer (wel het juiste besturingssysteem kiezen): hier, vul in als zoekterm bij productmodel: E1-571
dan verschijnt vanzelf Aspire E1-571

Tijs.

Dag Tijs en alle meelezers,

Bij de laptop is windows 8 meegeleverd, maar ik kon hem een tijd terug kosteloos updaten naar windows 8.1.
Dit heb ik toen ook gedaan.

Als ik op het linkje druk en het productmodel opzoek, krijg ik bij Wireless LAN 3 opties... Atheros, Broadcom en Intel.
Welke moet ik nu kiezen?

Oh en ter aanvulling van mijn kant...

Onder Apparaatbeheer (ja ik heb het gevonden uiteindelijk!) bij Netwerkadapters heb ik 2 staan:
Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 105

Dan valt volgens mij Atheros af? :rolleyes:

Klopt, kijk dus naar de Intel driver van posting #2.
Anders kun je ook bij Intel drivers en utilities downloaden.
Downloaden, daarna eerst (indien aanwezig) de huidige Acer Nplify wifi driver-software verwijderen bij appwiz.cpl , en dan pas de nieuwe software uitpakken en installeren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan