Draadloos werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

screech

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Goedendag

Ik heb al een aantal jaar een Laptop met een E-Tech WGPC03 wireless card.

De laptop heb ik al tijden niet gebruikt, en wanneer ik de pcmcia card nu in de laptop steek,herkend de laptop deze meteen.
Echter het Groene lichtje op de card gaat niet branden, en kan nu dus ook geen contact maken met de modem.

Ben bang dat de card is overleden, maar hoop eigenlijk dat ik iets verkeerd heb gedaan.

Ik heb alle softwre en de hele configuratie al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Laptop opnieuw opgestard,geen respons.
De laptop ook al aan de netwerk kabel geconfigureerd met de modem,mocht ook niet baten.

Na mijn idee staat de card op de 1 of andere manier uit, ik weet alleen niet hoe ik hem moet aan zetten.

Probleem is dus dat verrekte groene lampie op de card.

Hopende dat de heren/dames techneuten met mij mee willen denken.:confused:

groet

Laatst bewerkt:
Hoi,

Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen
Rechtsklikken op de draadloze verbinding
Staat deze op 'Ingeschakeld' ?

Vreemd is wel dat je aangeeft dat er kennelijk geen enkele verbinding is, dus ook niet bekabeld

Hij zegt dat de draadloze verbinding is ingeschakeld, Maar niet verbonden

wanneer ik de netwerkkabel aansluit dan is er wel gewoon netwerk en werkt alles normaal.

wanneer ik de card in de laptop druk,zie je een groen lampje even opflitsen,en vervolgens brand deze nooit meer.Eerder brande deze altijd zodra ik de card in de computer drukte.

In de configuration utility.... wordt aangegeven DISCONNECTED. Wanneer ik op 1 van de balken ga staan waar de betreffende netwerken staan dan hoort naar mijn idee de CONNECT knop onderin de utility te gaan oplichten.Dat gebeurt dus niet.

Het lijkt alsof de card wel gegevens binnenkrijgt over het netwerk,maar dat ik de card? moet activeren/aanzetten om op het netwerk te kunnen connecten.

Klasse trouwens voor uw snelle reactie

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Waaruit blijkt, dat er zeer waarschijnlijk niets mis is met je draadloze netwerkkaart.
De mogelijkheid om draadloos verbinding te maken met je notebook is zogezegd in orde, maar er is geen connectie met je router.
Denk dus dat ofwel de instellingen van je router (beveiliging wellicht), ofwel de netwerkinstellingen via je pcmcia-kaart niet goed zijn.

Schakel (voor de draadloze verbindingen) de beveiliging op je router eens uit, en DHCP in.
Doe dit ook voor de draadloze netwerkverbinding op je notebook

Laatst bewerkt:
De beveiliging was al uitgeschakeld in mijn router, de DHCP is ingeschakeld (was ook al zo maar heb het wel even gecheckt)

Vreemd blijft dat de verlichting op de kaart die nu evengoed zou horen te branden (zodra ik deze in de laptop druk) dat die dus Niet brand.

Ik snap er geen soja bonen meer van.Ik ben in totaal al een dag of 4 bezig met dit k** ding.

hopende dat er nog opties zijn.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan