Draadloze muis werkt niet zonder draad ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Ik zit met een probleempje ..

Mijn draadloze muis werkt niet zonder draad .. De draad dient eigenlijk om de batterijen in de muis op te laden, maar als die draad niet insteekt, dan krijg de ontvanger geen verbinding (De laser van de muis blijft wel aan). De draad zit aangesloten op een USB-poort achteraan de pc, net zoals de ontvanger.

Mijn pc is een 8800 van Medion, waar draadloze muis + toestenbord zat bijgeleverd als 1 set.
De eerste keer werkte mijn draadloos toestenbord niet, dus hebben we de set opgestuurd, en een nieuwe gekregen.
In die tweede set viel de laser van de muis uit wanneer ik klikte, het maakte niet uit of de oplaadkabel met de muis verbonden was. Dus weer opgestuurd, en een derde set gekregen.
En nu zit ik dus met dit probleem .. (Lees vorige paragraaf). We willen de muis niet opsturen, omdat de muis nu toch "werkt".

Ik heb al geprobeerd van andere batterijen (oplaadbaar & niet oplaadbaar) in de muis te steken, maar dat helpt niet. Ik heb ook al geprobeerd van de kanalen gelijk te stellen (via de connect knop) maar dat helpt ook niet

Er staat geen merk op de muis, maar ik veronderstel dat het ook van Medion is. Het modelnr is MR-0437TR.

Alvast bedankt voor uw tijd!

Re:

Heey:D,

Zoals ik las had je hem op de pc aangesloten.
mischien heeft maar een paar centimeter bereik ofzo?
omdat ik heb een laptop en als je de usb erin doe en dan de muis aan doe zit de muis ongeveer 5 centimeter van me usb en de muis reageert dan nog steeds raar..
zoals ik zei mischien licht het aan het bereik.

Needforspeed

Die extra draad zal dan wel nodig zijn voor de ontvanger. Kan zijn dat hij meer dan 1 amper nodig heeft. En dan heb je 2 poorten nodig want 1 usb poort kan maar 500 ma geven.

De muis werkt zelfs niet als ik hem vlak naast de ontvanger beweeg.
+ Vroeger werkte de muis wel van die afstand
+ Het draadloos toetsenbord werkt wel van die afstand.

Dit staat er vanonder op de muis:

Power Rating: 3V:::50mA
Charging Power Rating: 5V:::100mA

Maar vroeger werkte de muis wel zonder draad, en het is krak dezelfde, alleen een nieuwe, dus daar kan het toch niets mee te maken hebben?

Zie in je andere post dat je ook problemen hebt met je USB wireless.
Aangezien een draadloos toetsenbord en muis ook met USB werken, vermoed ik dat de problemen met je USB adapter in je systeem liggen.

Kijk een keer in apparaat beheer op je daar geen gele waarschuwing hebt staan.
(of rode maar dan is het apparaat uitgeschakeld)

Zie in je andere post dat je ook problemen hebt met je USB wireless.
Aangezien een draadloos toetsenbord en muis ook met USB werken, vermoed ik dat de problemen met je USB adapter in je systeem liggen.

Kijk een keer in apparaat beheer op je daar geen gele waarschuwing hebt staan.
(of rode maar dan is het apparaat uitgeschakeld)

Maar de ontvanger is rechtstreeks aangesloten op een USB poort, dus er gebeurt niets draadloos, enkel de muis die naar de ontvanger verzendt

Ja maar je hebt ook al problemen met een ander USB apparaat in je andere topic hier op het forum.
Dus waarschijnlijk heb je problemen met de USB drivers op je moederbord.
Vind je zelf niet raar dat je 2 USB apparaten hebt die niet werken?

En wast met apparaat beheer, heb je daar naar gekeken.
Want je geeft daar geen antwoord op???

Ja maar je hebt ook al problemen met een ander USB apparaat in je andere topic hier op het forum.
Dus waarschijnlijk heb je problemen met de USB drivers op je moederbord.
Vind je zelf niet raar dat je 2 USB apparaten hebt die niet werken?

En wast met apparaat beheer, heb je daar naar gekeken.
Want je geeft daar geen antwoord op???

Ooh sorry, had dat deel van het bericht niet gelezen.

De ontvanger werkt, want anders zou mijn toetsenbord ook niet werken, dus.. In apparaatbeheer is er ook geen fout

Je draadloos internet is weg (USB), je muis doet het niet draadloos (USB)...
Dit kan wel aan slechte batterijen liggen, of een verkeerd radiokanaal.

En je internet valt weg en nog andere problemen.....

Dus heel je systeem is instabiel ..

Kan je eens een raport maken van je pc
http://www.belarc.com/free_download.html

Je krijgt dan een rapport in je browser... kan je een plaatje bijvoegen zoals dit hier in bijlage. Of anders mag je de pagina opslaan en naar me e-mailen

Bijlagen

• belarc.PNG
    belarc.PNG
    28,6 KB · Weergaven: 71
Oke, zal ik doen, secondje

EDIT: Gemaild :) Mag ik het programma weer uninstallen?

Laatst bewerkt:
Heb je soms problemen met je browser?

Er is 1 critical update die ontbreekt en daardoor kan je foutmeldingen hebben.
De webpagina kan niet worden weergegeven.

Dit kan je melding zijn in je andere post hier op het forum, internet valt weg....
Doe dus eerst deze update... hij is critical!!
http://support.microsoft.com/kb/947864/nl

En KB902400 is niet critical, maar laat een lek in je systeem, zodat men van buitenaf code/programma's kan uitvoeren. Voor de veiligheid toch ook herinstalleren, beter veilig zeker omdat je Office applicaties gebruikt.
http://support.microsoft.com/kb/902400/nl

Verder in apparaat beheer staat er 1 onbekend apparaat.
Zolang er onbekende apparaten in staan kan je computer nooit goed functioneren.
Weet je wel apparaat het is?

Ik zal de updates installeren :) Ik heb geen problemen met IE, omdat ik FireFox gebruik :D
Maar moesten die updates normaal niet geïnstalleerd worden bij Automatische Updates?

Wat dat onbekend USB Apparaat betreft, dan staat daar ook al een tijdje .. Ik zou niet weten welk apparaat het is

EDIT: Hoe installeer ik die updates? Ik zie nergens een downloadknop staan?
EDIT: Ik heb een Microsoft .NET FrameWork Service Pack 1 geïnstalleerd via de automatsche updates online, is dat wat je bedoelt? Andere updates heeft hij niet gevonden

Laatst bewerkt:
kb902400
Kan je hier downloaden en installeren

En de critical KB947864 kan je downloaden en installeren.

Hopelijk lost deze laatste je internet probleem tevens op.(denk het wel, maar even afwachten)
Laat in elk geval iets weten aub :-)

Je USB apparaat, kan je dat in apparaat beheer een keer verwijderen?
Dan zal hij opnieuw gaan installeren, misschien vind hij deze keer wel de juiste drivers en is de waarschuwing weg. Zou mooi zijn (maar meestal te goed om waar te zijn)

Ik zal eerst de updates installeren en daarna het USB Apparaat verwijderen. Alhoewel ik toch denk dat mijn draadjes van mijn WLANcard los gekomen zijn (lees andere thread)

Heel erg bedankt! Ik zal deze post editten wanneer ik klaar ben

EDIT: Bij de critical update krijg ik deze error: De versie van Internet Explorer die geïnstalleerd is, komt niet overeen met de update die u wilt installeren. Ik heb IE versie 7.0.5730.11
De andere update is wel juist geïnstalleerd. Nu even die apparaatbeheer truk proberen.

Laatst bewerkt:
EDIT: Bij de critical update krijg ik deze error: De versie van Internet Explorer die geïnstalleerd is, komt niet overeen met de update die u wilt installeren. Ik heb IE versie 7.0.5730.11
De andere update is wel juist geïnstalleerd. Nu even die apparaatbeheer truk proberen.
Ja waarschijnlijk zijn er updates geweest van IE na die critical update en voert deze dus niet meer uit.
Ga het nog uitspitten voor je, en laat het weten.
Dus ik ga uitzoeken welke updates je gehad hebt daarna, dan kunnen we die terugdraaien, de critical update uitvoeren. En dan via automatische updates kunnen dan de teruggedraaide updates opnieuw worden geinstalleerd.

Goed dat de andere wel gelukt is... lek in MS-Office produkten.

Andere treath kijk ik later wel even naar... heb hier al even genoeg mee LOL

Pc is herstart: Je had gelijk! Dat onbekend USB Apparaat is mijn WLAN kaart!

Toen Windows Update aan het zoeken was naar eht stuurprogramma noemde het 802.11g WLAN, maar hij heeft geen stuurprogramma gevonden

Wat nu?

EDIT: Het is gelukt! Ik heb de driver-update geïnstalleerd van Medion (die ik al een tijdje op mijn pc had staan, maar toen kwam er te staan dat de kaart niet was aangesloten) Mijn draadloos internet werkt nu! Woohoo :D Bedankt!!

Nu de muis nog .. :p

Laatst bewerkt:
Mooi zo...

Nu nog je wlan driver ..
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex

Ga even naar bovenstaande link, wel met IE explorer.
Andere werken niet met die site.

Als alles goed gaat heb je daar al je drivers....:p

Hoor het wel van je
ps critical update prob komt nog hoor :-)

Ik heb toch een driver voor mijn draadloos internet, niet? Die heb ik van de Medion website. Moet ik die verwijderen en de jouwe installeren?

Was eigenlijk op de andere topic van jouw bedoeld....USB Wireless
Mijn fout... vergist...
Op die link kan je laten checken welke drivers je nodig hebt.
En ja kan ze meteen downloaden, de site is van de fabrikant van het moederbord.
Dus je zit bij de bron :-)

Was eigenlijk op de andere topic van jouw bedoeld....USB Wireless
Mijn fout... vergist...
Op die link kan je laten checken welke drivers je nodig hebt.
En ja kan ze meteen downloaden, de site is van de fabrikant van het moederbord.
Dus je zit bij de bron :-)

Even een vraagje: is het nu nog nodig, sinds mijn WLAN weer werkt? Want ik flash nite graag met mn pc ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan