Draaien van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBarneveld

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Avond,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik een deel van mijn, te printen pagina, moet draaien. (180 graden). ik zal even aangeven waar:

Private Sub PrintPageHandler(ByVal sender As Object, ByVal args As Printing.PrintPageEventArgs)

'Het vaststellen van het lettertype
Dim HugeFont As New Font("Microsoft San Serif", 35, FontStyle.Bold)

'de teksten
args.Graphics.DrawString("Tekst 1", HugeFont , Brushes.Black, 10, 75)
args.Graphics.DrawString("Tekst 2", SmallFont, Brushes.Black, 65, 75)

----
tekst 1 moet dus normaal maar tekst 2 moet andersom (dus 180 graden)

Weet iemand iets?

Ik heb het nog nooit gedaan maar misschien een idee:
- "Tekst1" drawstring op een canvas1
- "Tekst2" drawstring op een canvas2
- canvas2 naar image1
- image1 draaien
- image1 op canvas1 zetten.

Geen idee of het mogelijk is, maar staat me zoiets bij.
Hopelijk heb je er iets aan?

Ik weet niet of je dit bedoelt maar met Graphics.RotateTransform kun je tekst draaien om een centraal punt.
dus dan zou het zoiets worden:
Code:
args.Graphics.DrawString("Tekst 1", HugeFont , Brushes.Black, 10, 75)
args.Graphics.RotateTransform(180)
args.Graphics.DrawString("Tekst 2", SmallFont, Brushes.Black, 65, 75)

Laatst bewerkt:
@ Jabber:
Dank, op die manier is het gelukt, maar het probleem is dat het plaatje van veel slechtere kwaliteit is dan het font, zodat het niet echt mooi is. Enig idee hoe je ervoor kunt zorgen dat je geen kwaliteit verliest?

@ Deliri:
Dat ziet er veelbelovend uit, ik heb alleen problemen het te gebruiken. Zodra ik dat RotateTransform commando gebruik print hij die tekst niet meer!

edit:

Hij print niets dat onder het RotateTransform commando staat, de tekst daarboven werkt wel, de tekst (en eigenlijk alles) eronder wordt niet geprint.

Laatst bewerkt:
@ Deliri:

Hij print niets dat onder het RotateTransform commando staat, de tekst daarboven werkt wel, de tekst (en eigenlijk alles) eronder wordt niet geprint.

hmm roteert die gewoon nietbuiten beeld? Probeer anders eens args.Graphics.RotateTransform(30) en kijken of je dan wel wat ziet.

hmm roteert die gewoon nietbuiten beeld? Probeer anders eens args.Graphics.RotateTransform(30) en kijken of je dan wel wat ziet.

DOH!

:thumb:

Lijkt erop dat je de locatie van je oorsprong punt moet wijzigen. ipv van orienteren op linksboven moet je berekenen alsof je rechtsonder begint. (nog even testen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan